AppStore-ul se reinventează și introduce noi reguli pentru dezvoltatori
După foarte mulți ani în care nu a suferit modificări majore, se pare că magazinul virtual Apple va fi reinventat complet în această vară, iar schimbările vor viza și dezvoltatorii, nu doar utilizatorii.
În cadrul unui interviu recent acordat de către Phil Schiller celor de la The Verge, unul dintre directorii Apple a dezvăluit în detaliu planurile de reinventare a bătrânului AppStore.
Într-o perioadă în care AppStore-ul nu mai este la fel de profitabil pentru dezvoltatori, introducerea unor schimbări importante în magazinul virtual a fost subiectul a numeroase zvonuri, iar acum aflăm exact despre ce va fi vorba. În principiu, mai multe detalii despre aceste modificări vom afla la WWDC săptămâna viitoare și tot atunci vom afla exact momentul în care vor fi implementate la scară largă. Trecând însă peste aceste detalii, Phil Schiller deja a explicat câteva particularități la care ne putem aștepta.
Conform directorului global de marketing al Apple, în noul AppStore, utilizatorii se vor bucura de o experiență îmbunătățită pe partea de rating și review a aplicațiilor. De asemenea, procesul de descoperire al aplicațiilor noi va fi îmbunătățit semnificativ. În contextul în care numărul celor care instalează aplicații noi în mod regulat, aceasta este o particularitate foarte importantă.
Un concept care s-ar putea să fie destul de greu de înțeles de către utilizator va implica aplicarea unui model de achiziție pe bază de abonament la orice tip de aplicații, inclusiv jocuri. Asta înseamnă că vor exista programe pe care le veți folosi precum o revistă lunară la care sunteți abonați. Sistemul de împărțire a profitului de 70/30 între dezvoltatori și Apple va rămâne valabil, dar în cazul în care o aplicație va reuși să-și mențină abonații mai mult de un an, procentele se vor transforma în 85/15.
Pentru prima dată, zona de aplicații recomandate va include reclame plătite și se vor reflecta într-un venit suplimentar pentru companie. Acestea vor ajunge acolo pe baza unui sistem de licitații foarte bine pus la punct, menit să fie în egală măsură favorabil pentru dezvoltatori puternici și creatori de aplicații independenți. Până și sistemul de aprobare al aplicațiilor noi de către Apple a fost îmbunătățit pentru ca aproximativ 50% dintre aplicațiile noi să ajungă online în 24 de ore, în timp ce peste 90% pot fi descărcate din AppStore în 48 de ore.
În teorie, majoritatea modificărilor vor fi implementate în așa fel încât să nu dezavantajeze utilizatorii, dar ar trebui să fie foarte eficiente în a încuraja persoanele care nu mai fac la fel de mulți bani din dezvoltarea de aplicații pentru iDevice-uri precum în urmă cu ceva timp.