iTunes nu recunoaște un iPhone sau un iPad: care este soluția
Este foarte probabil să vă fi lovit de o situație în care iTunes nu recunoaște un iPhone sau un iPad, iar soluția nu este de fiecare dată cea mai evidentă.
Indiferent dacă vreți să faceți un backup sau să vă sincronizați o colecție stufoasă de poze, pe parcursul utilizării unui iDevice, este imposibil să nu aveți nevoie vreodată să-l conectați la un PC sau Mac. De multe ori, întregul proces este unul care se desfășoară fără nici un fel de dificultăți, Din păcate, există și excepții de la regulă. Cel mai frustrant este momentul în care un prieten te roagă să-i faci un backup la iPhone și petreceți cea mai mare parte a timpului încercând să te lămurești de ce nu apare în iTunes. Dacă puneți însă problema sistematic și urmați atent câțiva pași, atunci când iTunes nu recunoaște un iPhone sau iPad, s-ar putea ca în câteva minute să aflați cauza problemei și să puneți în aplicare soluția potrivită. Vizavi de soluții, mai jos voi încerca să le detalieze pe cele mai multe dintre ele. Primul pas este să aveți un pic de răbdare.
iTunes nu recunoaște un iPhone – începeți cu lucrurile simple
Nu trebuie să fiți un expert în domeniul tehnologiei pentru a vă da seama că există câteva soluții simple la care puteți apela când un computer refuză să vă recunoască un dispozitiv. Acelea se aplică și în cazul unui iPhone care refuză să apară în colțul din stânga sus din iTunes. Sunt foarte multe posibile motive care s-ar putea să reprezinte cauza problemei, dar de cele mai multe ori, este vorba de ceva simplu.
În primul rând, încercați să conectați iPhone-ul la un alt port USB al computerului, evitați hub-urile USB sau, dacă aveți posibilitatea, folosiți un alt cablu Lightning. Ideal ar fi să aveți un cablu original pentru a evita orice probleme, dar există în comerț și multe cabluri terțe care își fac treaba. Reporniți computerul. Reporniți iPhone-ul sau iPad-ul ținând apăsat în același timp pe butoanele Home și Power timp de aproximativ 10 secunde sau până când apare sigla Apple pe ecran. În cazul unui iPhone 7, trebuie să apăsați simultan pe butoanele Power și volum în jos.
Asigurați-vă că aveți cea mai recentă versiune de iTunes și că ați instalat toate actualizările pentru versiunea voastră de Windows. Vizavi de iTunes, intrați în, faceți click pe Help în meniul principal al programului și optați pentru Check for updates. Urmați pașii de pe ecran pentru a instala ultima versiune. Opțional, în orice moment puteți descărca cea mai recentă versiune de iTunes de pe www.itunes.com. Pentru Windows, faceți click pe Start și tastați Windows Update. Apăsați Check for updates pe ecran și așteptați câteva minute pentru a vedea dacă începe să descarce sau să instaleze ceva.
Aveți grijă să vă dați acordul pentru ca iTunes să poate avea acces la iDevice
De la iOS 8, Apple a introdus un sistem suplimentar de securitate pe iDevice-uri, pentru ca un PC la care vă conectați telefonul doar pentru a-l încărca, să nu vă poată accesa datele. Acesta este foarte util în majoritatea circumstanțelor și este cât se poate de clar. Practic, este necesar să vă dați acordul că aveți încredere în computerul la care v-ați conectat telefonul sau tableta.
Notificarea respectivă apare atât într-o fereastră de iTunes, dacă ați pornit deja programul pe PC, cât și pe ecranul telefonului. În iTunes este important să apăsați pe Continue, dacă întâmpinați o notificare precum cea de mai sus. Pe telefon, dacă aveți meniul în engleză, la întrebarea Trust this Computer, apăsați pe Trust. În limba română, este necesar să Autorizați PC-ul în cauză.
Dificultățile apar în momentul în care ați ales din greșeală varianta greșită – Don`t trust sau Nu autorizați. Atunci, nu veți mai vedea acel mesaj, indiferent dacă schimbați mufa USB sau cablul folosit. Există totuși un parametru pe care îl puteți reseta pentru a fi din nou notificat în cazul unui PC pentru care v-ați exprimat refuzul. Intrați pe iPhone sau iPad în Settings sau Configurări, la General, secțiunea Reset – ultima de jos. De aici, vă interesează să Resetați localizare și intimitate sau Reset Location and Privacy. Procesul nu implică să reporniți gadgetul pentru a fi aplicat.
Reinstalați driverul sau actualizați-l pentru iPhone sau iPad
Ultima soluție, în cazul în care le-ați parcurs pe toate cele de mai sus, este să reinstalați driverul aferent iDevice-ului din dotare. Pentru asta, trebuie să intrați în Device Manager. Cea mai rapidă cale este să faceți click pe Start, să tastați Device Manager și să alegeți primul rezultat din partea de sus. Din lista stufoasă care va apărea pe ecran, extindeți Portable Devices, faceți click dreapta pe Apple iPad sau Apple iPhone în funcție de caz, și, din meniul contextual, alegeți Update Driver Software. Pe ecran va apărea imediat un asistent de instalare. Alegeți Browse my computer for driver software și apăsați pe Next. Alegeți Let me pick from a list of device drivers on my computer la pasul următor. Apăsați Have Disk în următoarea fereastră și navigați până în următorul director – C:\Program Files\Common File\Apple\Mobile Device Support\Drivers și dați dublu click pe usbaapl64.inf. Apăsați pe Ok în noua fereastră și așteptați câteva secunde până se finalizează procesul de reinstalare. Cu un pic de noroc, dacă deconectați și conectați din nou iPhone-ul sau iPad-ul vostru, ar trebui să fie recunoscut fără probleme.