În China, nu doar Apple deține brevetul pentru iPhone

de: Alexandru Puiu
05 05. 2016

Ideea de iPhone a devenit sinonimă pentru majoritatea internauților cu telefoane Apple, dar în China, mai înseamnă câteva lucruri.

Într-o țară în care se crează cele mai fidele copii de iPhone, se pare că nu acele duplicate reprezintă cea mai mare problemă a Apple în teritoriu. Mai tristă decât situația făcăturilor ține de modul în care se oferă mărcile înregistrate în China.

Autoritățile chineze au decis că Apple nu are voie să dețină dreptul exclusiv al utilizării numelui iPhone în teritoriu, indiferent de domeniu. Astfel, producătorul specializat pe produse din piele – Xintong Tiandi, are de asemenea voie să comercializeze produse cu acea denumire. Întâmplarea face că vorbim aproape exclusiv de carcase de telefoane din piele marcate ostentativ cu denumirea IPHONE, dar organizațiile guvernamentale nu văd nici un fel de problemă în acest tip de promovare.

Ar putea părea ciudat, dar în China, Apple a înaintat documentele pentru înregistrarea mărcii înregistate pentru termenul iPhone în 2002. Din păcate, au fost necesari 11 ani, până în 2013 ca să o și primească. Xintong Tiandi a inițiat același proces de înregistrare în 2010 și la scurt timp a primit dreptul de folosire pentru totdeauna al denumirii de IPHONE cu condiția să fie atașat produselor din piele. Apple a obținut același drept, cu condiția să fie atașat numele iPhone doar aparatelor electronice și științifice.

Deoarece situația nu era suficient de ciudată și complexă, un oficial al companiei chineze Xincong Tiandi și-a manifestat entuziasmul vizavi de acest sistem defectuos afirmând că reflectă la scară largă conceptul de piață liberă. De asemenea, cât se poate de seninin, a afirmat că a sa companie va profita la maxim de marca IPHONE și va lucra împreună cu Apple pentru a fi utili posesorilor de iPhone.

În mod evident, Apple a trecut întreaga situație la capitolul pierderi și dezamăgiri totale, mai ales că nu este prima oară când trece printr-o tevatură similară. În urmă cu aproximativ trei ani, de exemplu, gigantul din Cupertino a pierdut marca înregistrată pe denumirea de iPhone în Brazilia.