Google vrea să facă din Waze un concurent pentru servicii precum Uber și Lyft

de: Andrada Bonea
01 09. 2016

Piața serviciilor de ridesharing este într-o continuă creștere, așa că era firesc ca Google să nu se țină deoparte.

Probabil că Uber este cel mai relevant jucător al pieții de ridesharing, dar sunt șanse ca lucrurile să nu rămână astfel la infinit. Pe aceeaşi piaţă, Alphabet va folosit Waze, un serviciu cumpărat pe când exista doar Google, pentru a genera venituri.

Se pare că primele curse vor fi în San Francisco, pentru că acolo se află poate cea mai receptivă piață. Google a început din mai un program-pilot în jurul sediului din Mountain View, prin care ajută câteva mii de angajaţi ai companiilor din proximitate să folosească Waze ca platformă de ridesharing. Waze reprezintă o bază de date imensă în ceea ce privește preferinţele de deplasare zilnice, așa că pasul este firesc.

Următorul pas ar fi de a permite accesul la acest program în San Francisco pentru toţi utilizatorii Waze. Spre deosebire de Uber şi Lyft, care se vor alternative la serviciile de taxi, Waze are altă strategie: de a conecta utilizatorii cu şoferi care deja se îndreaptă în aceeaşi direcţie, potrivit Adevărul.

Google, cu toată infrastructura sa, poate intui direcţia și, evident, va profita de asta. Compania a spus că doreşte să aibă tarife mici, pentru ca șoferii să nu se mai îndrepte spre serviciile de taxi și să nu mai aibă nevoie de ele. Preţul ar fi de aproximativ jumătate de dolar, dar nu e fixat încă, iar despre aducerea lui în Europa încă nu se știe nimic.