Google a mai găsit o cale să vă servească reclame la căutare

de: Alexandru Puiu
17 05. 2016

Dacă ați simțit vreodată că există prea puține reclame pe Google, gigantul din Mountain View tocmai a găsit un nou mod pentru a vă face căutarea de pe mobil mai dificilă.

Încă de la începuturile motorului de căutare, o mare parte din veniturile Google veneau din reclamele afișate atunci când căutați ceva. Respectivul sistem s-a menținut până în zilele noastre, dar acum se pare că s-a și extins.

Începând cu următoarele zile și săptămâni, reclamele de pe Google nu se vor mai rezuma doar la o căutare obișnuită, ci și la căutările de imagini. Astfel, momentan doar pe mobile, majoritatea căutărilor de imagini, vor genera înaintea rezultatelor obișnuite, produse pe care le puteți cumpăra împreună cu prețurile reale atașate. Partea cea mai amuzantă este că această nouă metodă de îmbogățire a companiei americane a fost descrisă ca o modificare pentru beneficiul internauților.

În principiu, reclamele vor fi afișate tot în format de imagini, legate de ceea ce ați căutat, dar deasupra rezultatelor pe care vi le doriți. Cu un pic de efort, în urma acestei modificări, pe telefoanele cu ecrane mai mici veți vedea doar reclame la căutare. Partea bună este că sunt marcate cu termenul sponsored, pentru a fi evident că vorbim de niște reclame. Nu se știe momentan dacă aceleași reclame la căutările de imagini vor ajunge și pe desktopuri.

În practică, veți căuta imagini cu o canapea sau un televizor, și fără vreun click suplimentar, veți ști exact cât costă și veți vedea modele de dimensiuni diferite de la mai multe firme. După ce ați ales una din reclame, veți ajunge direct la pagina de pe care puteți comanda produsul reprezentat.

,,Cel mai des feedback pe care l-am primit în privința Google Images este că îi încântă produsele afișate – cât costă și de un le pot cumpăra.” Într-un interviu acordat celor de la Business Insider de către Jon Alferness – director pe partea de cumpărături la Google, acesta a descris schimbare ca o metodă de facilitare a achizițiilor de pe mobil.