Facebook vrea să devină o sursă importantă de știri relevante
Dacă nu v-ați săturat de schimbarea algoritmului prin care vă este generat News Feed-ul pe Facebook, compania a început deja implementarea unor noi modificări.
Facebook este cea mai importantă rețea de socializare din lume, iar popularitatea ei nu pare decât să crească. Această evoluție se datorează, în egală măsură, disponibilității unor conexiuni la internet în zone greu accesibile în urmă cu câțiva ani, cât și eforturilor companiei americane de a se adapta la cerințele publicului și la trendurile din piață. Asta înseamnă că Mark Zuckerberg și echipa sa de ingineri fac o treabă foarte bună în a vehicula interesele utilizatorilor.
Pornind de la această premisă, Facebook a început perfecționarea unui algoritm prin care ar trebui să vedeți în News Feed mai multe povești relevante pentru voi. În principal, schimbările vor viza introducerea de știri mai informative, cu o informație reală și de interes pentru voi, în partea de sus a fluxului de informații. Același algoritm ar trebui să trimită în capătul de jos al News Feed-ului articolele de tip click bait, reclamele mascate ca articole și știrile false neancorate în realitate.
Pentru implementarea noului sistem cu o precizie sporită a fost definit un așa numit Feed Quality Program. Pornind de la feedback-ul utilizatorilor rețelei sociale, care vor da note de la 1 la 5 articolelor din News Feed, vom avea prima etapă pentru stabilirea unor materiale cu adevărat informative. Conform celor de la Facebook, un articol ar trebui să fie clasificat ca informativ dacă se potrivește intereselor voastre, dacă generează discuții din partea comunității marcate prin comentarii și dacă este ancorat într-un set de evenimente de actualitate, precum cursa prezidențială din SUA.
Pentru că uneori Feed Quality Program nu va fi suficient, Facebook va lua în calcul și relația pe care o aveți cu persoana sau publicația care a postat știrea și dacă aveți o tendință să partajați știri similare sau să comentați la aceleași tipuri de conținut online. Per ansamblu, intenția este una constructivă. Pe de altă parte, s-ar putea să fie doar o soluție temporată la problema legată de scăderea semnificativă a postării de conținut personal din partea utilizatorilor rețelei sociale.