Facebook te-ar putea ajuta să scapi de reclamele nedorite

de: George Stanciu
19 12. 2016

Facebook lucrează la un nou experiment pe platformă, prin care vei avea posibilitatea de a face să dispară reclamele deranjante.

Momentan, Facebook testează noua funcție doar în cazul reclamelor ce promovează produse alcoolice, dar și în cazul celor ce oferă diverse informații care se adresează părinților sau viitorilor părinți, arată digitaltrends.com. Aceste teste reprezintă o premieră pentru site-ul de socializare, deoarece este prima dată când li se permite utilizatorilor să blocheze anumite subiecte în materie de reclame.

Facebook vrea să extindă această funcționalitate și pentru alte subiecte, în viitor. Decizia de a le alege pe acestea două a fost influențată de faptul că aceste două arii de interes sunt cele mai întâlnite, conform lui Mark Rabkin, vicepreședintele departamentului de reclame. ”Pentru familiile care au trecut prin experiența pierderii unui copil, reclamele cu obiecte pentru părinți pot fi foarte deranjante”, arată acesta.

În general, Facebook îți permite să îți setezi, în mare, preferințele pentru reclame. Această unealtă va primi un update vizual care va face mai ușoară navigarea în setările pentru preferințe.

Facebook a oferit deja această funcție de blocare a reclamelor pentru un număr redus de utilizatori, iar dacă aceasta se dovedește un succes, va fi oferită și publicului larg.

Compania a avut ceva probleme în materie de implementare de reclame, în luna august. La acea vreme, extensiile de browser împotriva reclamelor nu au mai funcționat, însă AdBlock Plus a găsit o soluție cu privire la acest update. Cu toate acestea, Facebook a găsit o modalitate de a fenta și acest nou update.

Rețeaua socială a oferit și un mesaj cu privire la deciziile de atunci: ”am creat formatul de reclame tocmai pentru a răspunde celor ce folosesc softuri de blocare a reclamelor. Atunci când am întrebat utilizatorii de ce folosesc asemenea aplicații, răspunsul principal a fost că aceștia vor să scape de reclamele enervante și intruzive”.

Se pare că Facebook a realizat, între timp, că astfel de variante nu sunt tocmai folositoare în unele cazuri.