Facebook și Twitter se alătură luptei împotriva știrilor false
Eforturile Google împotriva știrilor false care se răspândesc pe internet vor fi susținute de noi aliați foarte valoroşi.
Este vorba de giganții din social media, Facebook și Twitter. Cele două site-uri au decis să se alăture First Draft Coalition (anunțată încă din iunie 2015), care își propune să identifice și să oprească știrile false care se răspândesc în social media.
Cele două site-uri sunt extrem de vulnerabile răspândirii acestui tip de informații. Este vorba în principal de farse, anunțuri eronate cu privire la moartea unor celebrități, titluri care nu au nicio legătură cu povestea pe care o anunță etc. Iar filtrarea acestor informații deranjante cu ajutorul FDC îi va ajuta atât pe jurnaliștii publicațiilor partenere, cât și pe utilizatorii obișnuiți.
În această înțelegere un partener foarte important îl reprezintă Facebook. Populara rețea de socializare a mai fost criticată de-a lungul timpul din această cauză, deoarece este mediul perfect în care informațiile false și mesajele de tip spam se răspândesc în câteva secunde printre miliarde de utilizatori.
Totuși, site-ul lui Mark Zuckerberg poate oferi coaliției serviciile și instrumentele necesare pentru a identifica validitatea unei știri. De altfel, încă din august Facebook a mărit frecvența automatizării în selectarea celor mai dezbătute subiecte ale zilei pentru populara funcție de Trending, dorind astfel să reducă erorile umane.
Conform Reuters.com platforma coaliției, unde membrii vor putea verifica știrile, va fi lansată la sfârșitul lunii octombrie.
Pe lângă Facebook și Twitter, din acest grup mai fac parte și alte nume mari precum New York Times, Washington Post, BuzzFeed News, Agence France-Presse și CNN.
Autor: Andrei Geornoiu