Facebook Messenger lansează o inteligență artificială dedicată liniilor aeriene

de: Horia Despa
31 03. 2016

Facebook a anunțat că deja lucrează la inteligența sa artificială numită Facebook M. Deși aceasta este încă în faza de testare, Facebook a lansat totuși o inteligență artificială dedicată companiilor aeriene.

Deși aceasta nu are încă un nume, inteligența artificială dezvoltată de Facebook împreună cu KLM poate oferi celor interesați toate detaliile unui zbor anume prin intermediul unui singur fir de mesaje. Conform echipei Facebook Messenger, prima companie aeriana care va fi partenera Facebook este KLM Royal Dutch Airlines. Inteligența artificială este disponibilă în doar câteva țări, dar va avea o valabilitate mai mare în zilele ce urmează.

Pentru a folosi aplicația, utilizatorii trebuie să cumpere bilete prin site-ul companiei aeriene în cauză, iar apoi aceștia pot alege să primească mai multe informații despre zbor prin intermediul Messenger-ului. Mai departe, inteligența artificială a Facebook va trimite acestora programul de zbor, confirmarea de check-in și tichetul de îmbarcare. Aplicația va mai afișa și eventualele întârzieri și va permite de asemenea convorbirea cu un angajat al KLM în caz că utilizatorii au întrebări ce nu pot fi răspunse de către inteligența artificială.

Facebook a pregătit de ceva vreme implicarea dezvoltatorilor externi în dezvoltarea inteligenței artificiale dedicate Facebook Messenger, de vreme ce a oferit acestora acces la SDK-ul aplicației de chat. Inteligența artificială dedicată informațiilor pentru liniile aeriene este în mod clar primul rezultat al acestei inițiative.

Chiar și așa, competiția nu este departe. Microsoft a anunțat recent la conferința Build 2016 că plănuiește să dezvolte mai departe inteligența sa artificială Tay prin a o încorpora în aplicații precum Skype pentru a ajuta utilizatorii să comande pizza, taxiuri sau să cumpere produse online.