Dominația Pokemon Go s-a încheiat: încasările au scăzut brusc

de: Alexandru Puiu
22 09. 2016

Au fost deja câteva luni în care gamingul pe mobile a gravitat în jurul Pokemon Go. Din păcate, se pare că dezvoltatorul din spate nu a reușit să mențină viu interesul jucătorilor pe termen lung.

În ultimele luni, cei de la Niantic au făcut valuri în domeniul gamingului pe mobile prin intermediul Pokemon Go. Titlul care gravita în jurul unor elemente de realitate augmentativă foarte bine puse la punct, a reușit să atragă zeci de milioane de jucători pe întregul mapamond într-un timp foarte scurt. Dominația sa se pare că s-a încheiat.

Studiul pe marginea acestui subiect a fost postat de Sensor Tower și, după cum se poate vedea în graficul de mai jos, pe primul loc a revenit Clash Royale al celor de la Supercell. Poziția a doua este ocupată de bătrânul Candy Crush Saga în materie de profitabilitate, iar Pokemon Go trebuie să se mulțumească cu un îndepărtat loc trei.

În comunicatul de presă ce a însoțit graficul, situația actuală din domeniul jocurilor online pentru telefon este sintetizată foarte bine. ,,După 74 de zile în care s-a propulsat pe prima poziție a încasărilor în AppStore-ul din Statele Unite ale Americii, Pokemon Go al celor de la Niantic și-a încheiat perioada de glorie în care a fost cel mai profitabil titlu din țară. Jocul a fost detronat de Clash Royale de la Supercell, după ce un update important cu conținut nou a trimis jucătorii într-o febră de cheltuieli suplimentare.

Încercând să realizeze un clasament al celor mai multe zile consecutive în care un program s-a aflat pe prima poziție în materie de profitabilitate, cei de la Sensor Tower au concluzionat că Clash of Clans se află pe primul loc cu 347 – aproape un an. Candy Crash Saga se află pe doi cu 109 zile consecutive, iar fanii Pokemon Go trebuie să se mulțumească cu doar 74 de zile. Clash Royale, momentan are 32 de zile de victorie.