Divizia de Internet a Yahoo, cumpărată pentru patru miliarde de dolari

de: Octavian Palade
25 07. 2016

Era o vreme în care Yahoo era cea mai mare companie din online. Stăpânea căutările online și toată lumea folosea activ conturile de email. De Yahoo! Messenger nici nu are rost să mai vorbim. 

Cu toate astea, după o serie lungă de investiții proaste și de decizii eronate, compania a devenit doar o umbră a ce a fost cândva, iar acum se vinde pe bucăți. Verizon Communicationsa cumpărat divizia de internet a Yahoo pentru 4,83 de miliarde de dolari.

Preluarea activelor Yahoo va extinde operaţiunile diviziei de Internet AOL a grupului Verizon (cumpărată anul trecut pentru 4,4 miliarde de dolari) prin accesul la instrumentele Yahoo în domeniul publicităţii, precum şi la serviciile de căutare, mail şi mesagerie.

În urma vânzării Yahoo va rămâne cu o participaţie de 15% la compania chineză de comerţ electronic Alibaba Group Holding şi cu deţinerea de 35,5% la Yahoo Japan, potrivit News.ro.

”Vânzarea diviziei operaţionale, care separă efectiv participaţiile din Asia, este un pas important în planul nostru de a debloca valoare pentru acţionarii Yahoo”, afirmă directorul general al companiei, Marissa Mayer, într-un comunicat.

Acordul nu include numerarul Yahoo, acţiunile la Alibaba şi la Yahoo Japan, obligaţiunile convertibile ale companiei, unele investiţii minoritare şi brevetele din afara operaţiunilor de bază. Investiţiile la Alibaba şi Yahoo Japan valorează circa 40 de miliarde de dolari.