De ce recomandă polițiștii să nu folosim Facebook Reactions

de: Andrada Bonea
15 05. 2016

Butoanele de reacție nu au stârnit entuziasmul la care Zuckerberg și echipa lui se așteptau. În mod surprinzător, evitarea utilizării lor e recomandată inclusiv de autoritățile belgiene.

Un studiu publicat zilele trecute confirmă faptul că prea puțini dintre noi folosesc în mod regulat Facebook Reactions. Cei mai mulți nu au optat nici măcar o singură dată să țină mai mult apăsat pe butonul de like pentru a transmite și alte sentimente dintr-un foc. Motivul pentru care polițiștii belgieni recomandă pe site-ul oficial să ne rezumăm la banalul like nu ține, totuși, de comoditate.

Site-ul folosește reacțiile utilizatorilor pentru a colecta informații despre ei, și pentru a găsi cele mai potrivite reclame. Prin urmare, păstrarea intimității online depinde destul de mult de manifestările reacțiilor de pe Facebook.

„Prin clickurile pe care le dai, cei de la Facebook știu când ești fericit”. Iar atunci când ești fericit, e momentul potrivit să îți afișeze reclame. „Asta îi va ajuta pe cei de la Facebook să găsească locația perfectă, pe profilul tău, pentru a afișa conținut care să îți stârnească curiozitatea, precum și momentul potrivit. Dacă pare că ești într-o dispoziție bună, va deduce că ești mai receptiv”, au spus polițiștii belgieni citați de The Independent.

Nu e prima oară când ni se confirmă că instrumentul Facebook Reactions nu are doar scopul de a oferi o gamă mai variată de reacții utilizatorilor. Reprezintă și o modalitate prin care Facebook adună date importante despre fiecare dintre noi, chiar dacă momentan nu poate cuantifica independent fiecare buton. Singura veste bună e că Facebook nu permite creatorilor de reclame să folosească reacțiile, momentan, ca bază pentru reclame personalizate.

Asta înseamnă că, dând click pe emoji-ul furios sau trist la un post, manifestarea ta va fi calculată tot ca un angajament. Prin urmare, algoritmii Facebook îți vor arăta mai mult din acel tip de informație, potrivit The Independent. Așadar, dacă aveai impresia că fața furioasă sau tristă va fi interpretată drept un „nu mai vreau să văd așa ceva pentru că mă irită”, nu se va întâmpla. Dimpotrivă, șansele să fii bombardat cu același tip de posturi crește. Cei de la Facebook au anunțat, totuși, că vor reevalua modul în care aceste butoane de reacție sunt interpretate.