Cum va influența ”Generația Z” mediul digital și canalele media în 2017

de: Bogdan Cristea
06 12. 2016

Previziunile legate de mediul digital și canalele media pentru anul următor evidențiază provocările impuse de valorile și așteptările ridicate ale noii generații.

Conform unui studiu recent, prioritățile departamentelor de marketing în anul următor ar trebui să fie înțelegerea rapidă a nevoilor, aspirațiilor și comportamentului Generației Z (asa-numiții post-millenials sau centennials) și descurajarea fenomenului de ad-blocking. Mărcile vor fi nevoite să creeze trasee de cumpărare mai bine conectate și mai puțin intruzive, printr-o abordare inteligentă și bine documentată.

Specialiștii de marketing vor avea de dezvoltat conținut creativ care să apeleze la imaginația și emoțiile consumatorului din Generația Z, dacă își doresc ca mărcile lor să fie acceptate de acest grup, care numără aproximativ două miliarde de persoane (27% din populația globului, născută intre anii 1997 și 2011).

“Generația Z nu va schimba doar modul în care comunica mărcile, ci va genera provocări legate de cum fac acestea dovada autenticității și a transparenței în mediul digital. Strategiile de succes vor include și investiții în platformele digitale care permit consumatorilor să se implice în co-crearea de experiențe cu marca; Generația Z  are nevoie de experiență practică,ei doresc să încerce, să dezasambleze și să reproducă totul”, afirmă Duncan Southgate, Global Brand Director, Media & Digital în cadrul Kantar Millward Brown, compania care a efectuat studiul.

În același timp, brandurile vor trebui să fie mai transparente, să își împărtășească povestea, misiunea și detalii despre procesele lor de producție, astfel încât să permită consumatorului din Generația Z să își dea seama dacă valorile brandului se potrivesc cu ale sale.

Nu în ultimul nard, va fi nevoie ca specialiștii de marketing să se îndepărteze de abordarea liniară, factuală, lingvistică, în favoarea unui conținut digital complex, care apelează la imaginație prin intermediul noilor tehnologii, precum realitate augmentată, sau realitatea virtuală, utilizând formate captivante ce permit experiențe vizuale intense. De asemenea, spre deosebire de millenials, Generația Z va fi mult mai receptivă la transmiterea de emoții prin intermediul poveștilor și al muzicii, ceea ce va crea noi oportunități de conținut care să apeleze la toate simțurile.

Tot în 2017, cei din marketing vor deveni pe deplin conștienți de importanța sinergiilor între canalele media și de impactul acestora asupra brandului și a vânzărilor. Din câte se pare, la nivel global, eficacitatea planului media se datorează în proporție de 25% sinergiilor intre canale, iar in regiunea Asia-Pacific – în proporție chiar de 40%.

Vestea bună pentru branduri este că fenomenul de ad-blocking ar putea ajunge la un punct de cotitură. Pe de o parte, brandurile, agențiile de creație și publisher-ii vor avea o abordare proactivă în a dialoga cu consumatorii despre acest subiect și vor adopta formate noi. De asemenea, trebuie luate în considerare aspectele legate de performanța site-urilor și restricțiile de conținut.

“Fiecare an nou vine cu noi provocări, însă evoluția Generației Z atrage atenția asupra unei noi generații de consumatori care sunt diferiți de predecesorii lor. Numeroși și crescut cu ecranele mobile, au ajuns la maturitate în perioada crizei financiare globale și vor avea așteptări ridicate de la brandurile care vor să câștige un loc în viețile lor. Înțelegerea nuanțelor Generației Z ar trebui sa fie o prioritate pentru specialiștii în marketing, pentru a-și putea adapta mesajele și mijloacele necesare transmiterii lor în anii care vor urma”, a declarat Southgate.