„Bula de siguranță” te va proteja de abuzurile din jocurile cu realitate virtuală

de: Andrada Bonea
30 10. 2016

Ai putea crede că în realitatea virtuală ești în siguranță, tocmai pentru că e virtuală. Un incident recent arată că, din păcate, lucrurile nu stau chiar așa.

Pe scurt, o femeie juca un joc numit QuiVR, în care trebuie să te lupți cu monștri siniștri pentru a-ți apăra castelul. Avatarurile nu sunt diferențiate în funcție de sex, astfel încât orice jucător e o entitate fără corp, echipată cu o cască, care are în mâini un arc și o săgeată. Singurul lucru care te poate trăda e vocea, dar se pare că există oameni pentru care e suficient.

În joc, femeia se afla aproape de un jucător cu nickname-ul BigBro442, căruia, din motive necunoscute muritorilor de rând, i s-a părut că e o idee bună să o hărțuiască sexual virtual. Jucătoarea, care și-a însușit pseudonimul Jordan Belamire, a povestit întreaga experiență pe Medium: „A început să mă urmărească, făcând gesturi de pipăire în zona pieptului și zonei intime”. Chiar dacă Belamire i-a cerut jucătorului să se oprească, acesta nu s-a conformat.

Desigur, abuzul nu a implicat o atingere concretă, fizică, dar un astfel de comportament, chiar și în mediul virtual, nu trebuie trecut cu vederea. Dezvoltatorii QuiVR au fost șocați de această poveste și au hotărât să ia măsuri. Jocul avea deja o „bulă” care conturează spațiul personal al jucătorului, iar QuiVR a făcut-o mai ușor de activat, potrivit Washington Times.

Când setarea este activată, jucătorii care te deranjează în vreun fel pur și simplu dispar din câmpul vizual și nu se mai pot apropia de tine. Cei de la QuiVR au extins funcționalitatea, astfel încât să poată fi activată și printr-un gest al mâinilor, similar celor făcute de supereroii din filme și desene când activează un câmp de forță în jurul lor.

Belamire le-a mulțumit dezvoltatorilor jocului că au luat incidentul în serios și că au luat măsuri pentru că acesta să nu se mai repete și în cazul altora. De asemenea, QuiVR speră că funcționalitatea va fi adoptată de toți cei care creează produse bazate pe realitatea virtuală