Black Friday 2016 la chinezi depășește toate recordurile de încasări
Black Friday 2016 se apropie cu pași repezi, deși momentul exact în care va avea loc ziua reducerilor fabuloase de final de an variază semnificativ de la țară la țară.
La bază, Black Friday este o zi de reduceri substanțiale ce are loc după Ziua Recunoștinței sau Thanksgiving Day. Aceasta din urmă este o sărbătoare exclusiv americană ce are legătură cu interacțiunea dintre coloniștii americani și indienii americani în urmă cu câteva sute de ani. Detaliile de fond contează însă mai puțin, când se pot face încasări semnificative pe marginea unui eveniment.
Din acest motiv, Black Friday, ziua efectivă a reducerilor a ajuns să fie ,,sărbătorită” în cea mai mare parte a țărilor lumii, în aceeași manieră în care Halloween sau Valentine`s Day sunt tot importuri americane. Chiar și dacă în unele țări numele respectivul eveniment de reduceri este diferit, inspirația este mai mult decât evidentă.
În China, de exemplu, Alibaba, cel mai mare comerciant online asiatic, vine cu reduceri importante de Singles Day. Respectivul festival al reducerilor este un eveniment atât de important, încât a depășit teritoriul Chinei, iar persoane din toată lumea se pot arunca la o comandă. În definitiv, Alibaba.com este un site global, chiar dacă s-ar putea să dureze destul de mult livrarea de peste ocean.
Cu ocazia Black Friday 2016 la chinezi, de Singles Day, Alibaba s-a mândrit cu încasări de 17,79 miliarde de dolari. În contextul în care vorbim de un singur comerciant online, într-o singură zi – 11 noiembrie, valoarea este cu atât mai absurdă. Într-adevăr, nu este vorba de profit net, dar vă puteți aștepta la niște cifre comparabile cu profitul Google sau Facebook pe câteva luni.
Vânzările de Singles Day 2016 înregistrate de Alibaba au fost cu 32% mai mari față de versiunea din 2015 a evenimentului. De această dată, 82,07% dintre achiziții au fost făcute prin intermediul telefonului, iar 7,2 miliarde s-au încasat în primele două ore. Comerciantul online a ținut să menționeze că pe 11 noiembrie au fost procesate comenzi din 235 de țări, iar lista brandurilor care au participat cu oferte include Nike, Adidat, Philips sau Uniqlo.