Black Friday 2016: cele mai căutate categorii de produse

de: Bogdan Cristea
26 10. 2016

Black Friday 2016 va avea loc peste câteva săptămâni, iar acum, un studiu a identificat câteva detalii interesante în legătură cu preferințele utilizatorilor.

Conform unui nou studiu, românii au început deja să se intereseze de ofertele de Black Friday 2016. Din câte se pare, în fiecare an căutările efectuate pe dispozitive mobile se dublează în această perioadă, în timp ce căutările de pe desktop scad. În acest an, de exemplu, cei mai interesați de promoțiile oferite cu ocazia Black Friday 2016 sunt utilizatorii din centrul și din sudul ţării.

În luna octombrie, când căutările cresc cel mai mult după sezonul de vară, volumele de căutări în Google legate de Black Friday sunt dominate de sintagmele „oferte de black friday”, „black friday 2016”, „reduceri black friday”, „black friday romania”. Totuși, în noiembrie, atunci când e Black Friday 2016, numărul căutărilor se va dubla, estimează angajații agenției de marketing online Today’s.

Cel mai mult creşte volumul de căutări la produsele electronice şi electrocasnice, începând cu a doua jumătate a lunii octombrie. În schimb, vânzările scad în această perioadă. Prin urmare, românii se interesează foarte mult de reduceri Black Friday 2016, dar nu cumpără produsele, ci așteaptă reducerile de preț din ultimele două luni ale anului. Ei compară preţuri, salvează link-uri cu bunurile pe care le doresc şi compară inclusiv caracteristicile diferitelor produse. Totodată, căutările pentru cuvintele cheie „promotii” şi „oferte” au crescut cu 17,5% la începutul celui de al patrulea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior. Creşterea faţă de primul trimestru al anului este de peste 20%.

A fost observată și o tendinţă interesantă: pentru produsele de IT şi electronice, volumul de căutări este mai mare în special în apropierea evenimentului. În schimb, pentru segmentul home & deco şi fashion interesul crește foarte mult începând cu luna octombrie şi până în decembrie, cu vârfuri în preajma Black Friday şi a Crăciunului.

Companiile care vor să aibă promoții de Black Friday 2016 trebuie să ţină cont de recomandările specialiştilor. În această perioadă, costul per click pentru promovare crește cu peste 20%, pentru că pe piaţă intră foarte mulţi concurenţi cu oferte disponibile. De aceea, este recomandată păstrarea unor fonduri de promovare online pentru finalul anului.

Totodată, companiile ar trebui să pună accent pe generarea de noi conturi pe site, înscrierea la newsletter şi informarea clienţilor despre ofertele care vor fi disponibile în timpul campaniei de reduceri Black Friday 2016. Cei care nu vor avea o campanie de Black Friday ar fi mai bine să evite folosirea cuvintelor „black friday“, „oferte“, „promotii“ până în luna decembrie, când se vor normaliza căutările.