Bătălia pentru Uber devine temă de campanie electorală

de: George Stanciu
04 12. 2016

Uber încă este un serviciu foarte controversat în România și lucrurile nu par să evolueze într-o direcție bună, cel puțin nu în următoarea săptămână.

Compania Uber face tot posibilul pentru a intra în legalitate în România, în vreme ce companiile de taxiuri încearcă să prevină un asemenea moment, care le-ar bate destul de multe cuie în coșciug. Motivele pentru care fac această mențiune sunt destul de evidente pentru majoritatea celor ce au avut măcar o experiență ”discutabilă” într-un taxi, dar pe care nu le voi înșira aici.

Uber versus taxiuri devine un fel de ”noi versus ei” în campania electorală, având în vedere că un partid ce candidează la alegerile parlamentare din 2016 a decis să mizeze pe controversele din spatele serviciului de ride-sharing. Nu e vorba de unul din marile partide de pe scena politică, ci de relativ tânărul PRU, un partid pseudo-naționalist și artificial.

Se pare că PRU a început să împartă pliante electorale în care mizează pe interzicerea Uber, dar mai ales pe faptul că aceștia sunt singurii care susțin așa ceva. Mesajul afișat pe pliant încearcă să meargă la sentiment: ”Taximetriștii ROMÂNI trebuie protejați de multinaționale!” – siguranța în trafic, dar și siguranța celor ce folosesc Uber, sunt puse în mare pericol de un asemenea serviciu străin. În același timp, avem taximetriști condamnați până la 18 ani de închisoare pentru ”siguranța” oferită clienților de-a lungul călătoriei. Sebastian Ghiță declară că Uber este nesigur, că nu se știe unde pot fi duși copiii sau femeile singure, dar și că românii rămân fără locuri de muncă.

Foto: Realitatea.net

Pliantul electoral al PRU mizează nu doar pe interzicerea Uber: creatorul design-ului a ținut să arunce și un logo tăiat al celor de la Airbnb, fără să explice clar legătura dintre acesta și serviciul de ride-sharing. Cel mai probabil, un astfel de serviciu este tot în detrimentul românilor.