Altex vrea să reînvie creditul cu buletinul și promite Black Friday în fiecare anotimp
Altex și-a anunțat, în cadrul unui eveniment special, planurile pentru anul 2016, dar și rezultatele pentru anul 2015.
Altex România a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 433 milioane de euro, mai mare cu peste 30% față de 2014.
Cu o tradiție de 23 de ani pe piața din România, compania are o rețea de 109 magazine Altex și Media Galaxy și un portofoliu de 20.000 de articole electro-IT. În 2015, grupul a ajuns la o suprafață totală de vânzare de peste 120.000 mp. În ceea ce privește volumul de vânzări, compania înregistrează 20.000 de produse vândute zilnic în magazinele tradiționale și pe platformele online – altex.ro și mediagalaxy.ro.
Pentru 2016, retailerul are planuri mari. În primul rând, s-a vorbit despre dezvoltarea serviciilor care îmbină online-ul cu offline-ul. Astfel, serviciul de rezervare online și ridicare din magazin va fi extins și clienții vor putea cumpăra online, iar dacă nu vor fi mulțumiți, vor putea returna produsele direct în magazin.
Altex își propune și organizarea de evenimente de tip Black Friday în fiecare anotimp, ”pentru ca potențialii clienți să nu aștepte până în luna noiembrie ca să își achizționeze electronicele și electrocasnicele de care au nevoie”. Deja am văzut o ”demonstrație de forță” în acest sens, luna februarie marcând ”Black Friday de iarnă” la Altex și Media Galaxy. Mișcarea s-ar putea dovedi una periculoasă pentru ceilalți retaileri, dar benefică pentru Altex, care are contracte speciale cu distribuitorii.
Într-o discuție legată de sistemul de plăți în rate Credex, Cristian Laza, VP al Altex România a adus vorba și despre creditul cu buletinul, care s-ar putea întoarce la Altex. Potrivit lui Dan Ostahie, CEO al companiei, creditul cu buletinul ar putea să ajute la creșterea economică a României. Nu e prima dată când Ostahie vorbește despre efectele pozitive ale creditului cu buletinul.
În 2015, compania a avut o pondere de 20% în ceea ce privește vânzările online, iar în 2016 speră să ajungă la 30%. Totuși, cu toate că lumea folosește cardul pentru a cumpăra din magazin sau când optează pentru plata ramburs la comenzile online, plățile online au o pondere de numai 10% din numărul total al comenzilor plasate pe site, însemnând că românii sunt încă reticenți din acest punct de vedere.
Anul trecut, grupul Altex a marcat și câteva momente importante în evoluția celor două branduri deținute. Rețeaua de magazine Altex a preluat obligațiile unui alt retailer față de foștii săi clienți, prin oferirea de soluții post-vânzare inclusiv foștilor clienți Domo în toate magazinele din țară. Totodată, Media Galaxy a început implementarea abordării omnichannel și a adus o serie de inovații în piață, precum serviciul „Telefon la Schimb”.
Pentru 2017-2018 există și planuri de extindere în afara României, însă Ostahie nu a dat mai multe detalii în legătură cu acest aspect.