Cei care folosesc programe de tip AdBlock se simt cu musca pe căciulă

de: George Stanciu
23 09. 2016

Folosirea unui ad-blocker a devenit ceva extrem de popular de-a lungul timpului, dar asta nu înseamnă că toți utilizatorii sunt neapărat de acord cu asta. 

Un sondaj efectuat recent de Gladly, un startup din domeniul tehnologiei, arată că 77% dintre utilizatorii unui ad-blocker nu ar vrea neapărat să facă asta. Sondajul nu este reprezentativ, deoarece a fost efectuat doar pe 243 de persoane, alese la întâmplare. Cu toate acestea, chiar și un sondaj reprezentativ ar putea arăta un procentaj destul de mare.

Sondajul a avut ca scop aflarea tiparului de whitelisting al utilizatorilor, opiniile acestora cu privire la reclame, dar și față de site-urile care folosesc tactici împotriva extensiilor de ad-blocking.

De ce folosesc utilizatorii aplicații de ad-blocking:

  • 51% vor să scape de câteva reclame enervante
  • 22% vor ca browser-ul să meargă mai rapid
  • 16% urăsc toate reclamele
  • 8% au fost sfătuiți de cunoștințe
  • 3% vor să nu fie urmăriți prin intermediul reclamelor

Cea mai surprinzătoare descoperire a acestui sondaj este că 77% dintre cei chestionați simt o oarecare vină folosind un ad-blocker. 52% dintre respondenți afirmă că nu le plac reclamele, dar înțeleg faptul că sunt necesare pentru a crea un venit site-urilor ce le afișează, relatează huffingtonpost.com.

Raportul Gladly a arătat că 77% dintre cei ce au răspuns au permis reclame pe cel puțin un site, iar 40% au permis reclame pe cel puțin 5 site-uri. 30% dintre respondenți susțin că preferă să nu folosească un site ca Forbes, ce obligă utilizatorii să dezactiveze funcția de ad-blocking pentru a accesa conținutul.

”Din punctul nostru de vedere, raportul arată că blocarea reclamelor este un fenomen mult mai nuanțat decât am crezut inițial”, susține Gladly în raport. ”Majoritatea utilizatorilor unui ad-blocker sunt conștienți că decizia lor afectează negativ viabilitatea unui site, astfel că pun pe whitelist website-urile preferate.”

Cu alte cuvinte, dacă site-urile respectă utilizatorii, și aceștia vor oferi respect, la rândul lor.