În 2017 veți putea urca pe Everest în VR

de: Alexandru Puiu
12 10. 2016

Escaladarea Everest continuă să fie una dintre cele mai dificile aventuri la care vă puteți înscrie pe parcursul vieții, dar în 2017, întregul proces ar putea deveni semnificiativ mai ușor. 

Scopul realității virtuale este să vă pună în centrul acțiunii și, deși vom vedea foarte multe jocuri încercând să facă acest lucru, există deja numeroase experiențe reale capturate în VR ce pot fi experimentate în confortul căminului. Până și voi puteți achiziționa una sau mai multe camere video pentru a captura momente în 360 de grade pe care le puteți apoi retrăi cu un headset de realitate virtuală.

Mai interesant decât să retrăiți vacanța de acum câteva luni sau câțiva ani este să să mergeți  în locul în care nu ați putea ajunge în alte condiții. În acest scop, Sports Illustrated și Endemol au colaborat pentru imortalizarea unei experiențe VR nemaipomenite. Rezultatul a fost deja descris ca fiind prima escaladare de la bază la vârf a Everest în realitate virtuală.

Produsul final va fi servit sub forma unui documentar în format VR ce va imortaliza călătoria a patru exploratori pe Everest în 2016. Momentan, producția cross-platform formată din mai multe părți nu are o dată de exactă de lansare, dar știm cu siguranță că va ajunge la curioși la începutul lui 2017. Intitulat Capturing Everest, documentarul celor de la Sports Illustrated va fi primul proiect în VR pentru aplicația companiei Time Life VR ce a fost anunțată luna trecută. Conținutul pentru Capturing Everest a fost imortalizat pe parcursul a două luni, timp în care s-au filmat un amalgam de clipuri și imagini statice la 360 de grade. Au fost atașate camere atât de persoane, cât și de sfori sau hamuri pentru a imortaliza cât se poate de bine dificultățile întâmpinate de cei care încearcă să se cațere pe Everest.

În ceea ce-i privește pe cei de la Sports Illustrated, aceasta este nu este prima experiență VR creată de publicația americană. În luna februarie a acestui an, doritorii au putut experimenta cum se desfășoară procesul de captură al unui număr de revistă cu costume de baie.