Tinerii nu mai dau doi bani pe TV: dispozitivele portabile câștigă teren

de: Ștefan Neculai
03 09. 2015

Conținutul de pe YouTube sau site-urile care pun la dispoziție filme și seriale, precum Netflix, au un succes din ce în ce mai mare în rândul tinerilor. Astfel, aceștia se îndepărtează ușor de TV și se limitează la ecranele dispozitivelor portabile.

Site-urile de seriale online au câștigat foarte mult teren în detrimentul televiziunii. Un nou studiu realizat de cei de la Ericsson, arată că oamenii petrec o medie de șase ore pe săptămână urmărind seriale sau filme online. Cifrele s-au dublat din anul 2011, când consumatorii dedicau doar 2,9 ore pe săptămână vizionării de filme pe Internet.

Rezultatele studiului sunt detaliate într-un raport publicat de cei de la Ericsson TV and Media și este bazat pe date adunate de pe dispozitive Android și iOS, dar și în urma a mai mult de douăzeci de mii de interviuri cu oameni din douăzeci de țări.

Potrivit studiului, platformele mobile sunt preferate de consumatorii cu vârste cuprinse între 16 și 34 de ani, aceștia utilizând smartphone-uri, tablete și laptop-uri pentru a urmări filme și seriale.

Cu toate astea, televizorul nu este uitat complet, având în vedere că multă lume încă preferă să il folosească pentru a se uita la sport sau transmisiuni în direct. Și în cazul acesta, procentul tinerilor care se uită la televizor este mult mai scăzut decât cel al celor cu vârste cuprinse între 40 și 60 de ani.

Rezultatele nu sunt foarte surprinzătoare, având în vedere că majoritatea conținutului media se află online, mai ales cel adresat tinerilor. În cazul serialelor, de exemplu, acestea au început să se lanseze întâi pe Internet, pe platforme precum Netflix și abia mai apoi să apară la TV.  De asemenea, multe emisiuni de tip Talk Show, și nu numai, își încarcă conținutul pe YouTube, sau măcar părțile cele mai importante din emisiune. Astfel, tinerii preferă să le urmărească pe YouTube, mai ales pentru că așa pot selecta exact ce vor să vadă și peste ce părți vor să sară.