Tehnologiile din Formula 1 vor ajunge în supermarketuri

de: Horia Despa
28 12. 2015

Multă vreme firma Williams a avut o reputație excelentă în cursele de Formula 1. Nume mari au fost la volanul unei mașini Williams  și cu ajutorul acesteia piloți renumiți au câștigat campionate. Din păcate, mașinile firmei au început să piardă curse una după alta, așa ca Williams a decis să intre în industria bunurilor de lag consum.

Odată ce norocul lui Williams Advanced Engineering a început să pălească în lumea Formula 1, firma britanică a decis să-și încerce norocul dezvoltând tehnologii pentru industria aerospațială, apărare și sectorul energetic. Primii pași pe care i-a făcut au fost să dezvolte motoare și soluții tehnice pentru blindatele britanice. După ce acest contract a dat roade, Williams a anunțat că lucrează la dezvoltarea unei metode de a menține mâncarea rece pe rafturile magazinelor.

Conform Financial Times, firma britanică Williams, împreună cu Aerofoil Energy, se pregătesc să dezvolte un nou sistem de izolație termică care împiedică aerul rece să iasă din frigidere sau din alte zone frigorifice.

Tehnologia constă în fâșii subțiri de plastic atașate de rafturile frigiderelor și folosesc dinamica fluidelor astfel încât să întoarcă aerul rece înapoi în frigider. Rezultatul ar putea ajuta deținătorii de magazine să economisească între 10% și 12% din curentul cheltuit și, evident, să elimine culoarele friguroase din magazine.

În acest fel, Aerofoil și Williams vor folosi o tehnologie ce este prezentă în aripile avioanelor și a spoilerelor mașinilor de curse pentru a ține produsele reci în raft și clenții călduroși.

Primul lanț britanic de supermarketuri care deja a preluat această tehnologie este Sainsbury’s. Acesta deja a montat tehnologia frigorifică în 10 supermarketuri și plănuiește să o extindă și în America, Africa și China.