Studiu: Fanii Samsung sunt mai îndoctrinaţi decât amatorii de Apple

de: Alexandru Puiu
07 04. 2015

Cu toate că aţi fi tentaţi să credeţi că fanii de produse Apple sunt cei mai loiali, un nou studiu demonstrează că are cei mai entuziaşti utilizatori.

La fiecare câteva luni apare un studiu care ne oferă o viziune de ansamblu asupra relaţiei dintre un brand şi utilizatorii produselor sale. De această dată este vorba de un sondaj realizat de SurveyMonkey cu scopul de a afla cât de loiali sunt utilizatorii de Apple, Samsung, Microsoft, Adobe şi Intuit.

De cele mai multe ori, în urma unor astfel de statistici, ieşea la iveală că fanii produselor sunt cei mai îndoctrinaţi, nereuşind să mai facă vreodată tranziţia la un alt brand. De această dată însă, pe primul loc se află cei de la Samsung. Dacă ar fi să asociem nişte valori acestei performanţe, se pare că sud coreenii au un scor de loialitate de 35, în timp ce Apple se rezumă la 28. Microsoft arată cel mai rău la acest capitol, cu o valoare de –8, mai puţin chiar şi decât Adobe sau Intuit.

În schimb, în ceea ce priveşte nivelul de satisfacţie al clienţilor în legătură cu produsele sau servicii sale, Apple continuă să fie lider global detaşat. În timp ce gigantul din Cupertino se mândreşte cu 41% la acest capitol, Samsung este pe poziţia a doua cu doar 25%. Intuit încheie podiumul cu 24 de procente, Microsoft e pe poziţia a patra cu 19%, iar Adobe are 16%.

Dintr-un punct de vedere, pentru că studiul a nu a inclus o anumită categorie de produse sau servicii, iar Samsung are un portofoliu atât de variat de activităţi, compania sud coreeană a fost avantajată. Se pare însă că degeaba utilizatorii de produse Samsung continuă să-şi cumpere produse ale aceluiaşi brand, dacă nu sunt încântaţi de ele.