Sony înregistrează o victorie importantă cu camere sale mirrorless

de: Alexandru Puiu
23 02. 2015

După ce am fost asaltaţi de veşti proaste legate de viitorul companiei japoneze, se pare că a înregistrat o victorie importantă la capitolul camere foto.

Nu au trecut decât câteva zile de când Sony a anunţat că şi încearcă să vândă segmentele mai puţin profitabile ale afacerii sale. Există însă şi o veste bună pentru gigantul japonez. Aparent, camerele sale foto mirrorless au reuşit să detroneze la capitolul popularitatea, după mai mulţi ani de eforturi, pe cei de la Olympus.

Într-o piaţă guvernată de Sony şi Olympus, conform celui mai recent studiu publicat de BCNrankings, 2014 este anul în care Sony a atins o cotă de 34,3 procente din piaţa de camere foto mirrorless, în timp ce cei de la Olympus au fost nevoiţi să se mulţumească cu doar 22,3 procente. În contextul în care, în 2013, Sony avea 26,5 procente din piaţă, iar Olympus se mulţumea cu 28,9 procente, este evident că cei de la Sony au făcut mai multe lucruri bune în ultimele 12 luni.

La capitolul DSLR-uri, situaţia nu este însă la fel de roz pentru compania japoneză. Aici, Canon şi Nikon continuă să dea tonul. Canon este lider de piaţă cu 54,7 procente, în timp ce Nikon a înregistrat doar 39,1 procente. Poziţia a treia, într-un mod surprinzător, este ocupată de Ricoh cu 4,5 procente. În contextul în care, în urmă cu câţiva ani, cei de la Sony se aflau pe locul al treilea cu o cotă de piaţă de 7,1 procente, japonezii de la Ricoh au clare motive de celebrare.

Merită menţionat că acest studiu se referă exclusiv la piaţa din Japonia, deşi sunt şanse destul de mari să se aplice şi în alte colţuri ale mapamondului.