Samsung a decis să intre în industria mașinilor care se conduc singure

de: Horia Despa
09 12. 2015

De câțiva ani, Samsung a devenit un fel de copiator a fiecărei inițiative pe care Apple o are. Deși ideea mașinilor care se conduc singure a apărut de mai mult de 10 ani, a trebuit ca Apple să ajungă să fie interesată de această piață, ca să ia și Samsung în considerare industria auto în general.

Ideea că un producător de electronice și tehnologie mobilă ar putea să își facă brusc debutul în industria auto pare puțin nebunească. Marii producători de automobile din lume au tradiții de zeci și zeci de ani în a construi automobile, iar unii dintre aceștia sunt purtătorii unor mândrii naționale ce se duc înapoi în timp până în perioada celui De-al Doilea Război Mondial.

Chiar și așa, modelul de afaceri propus de Tesla în ultimii ani a schimbat tot. Ideea promovată de Elon Musk, potrivit căreia automobilele pot fi de fapt niște computere pe roți a trezit interesul Apple, care a deci să investească în primul automobil electric ce se poate conduce singur. Odată cu interesul Apple în această direcție, un întreg val de competitori ai gigantului american au sărit ca arși și se pare că nici unul nu a sărit mai rău ca Samsung.

Din câte se pare, primul pas pe care Samsung îl va face va fi să construiască piese de automobile pe care mai apoi le va vinde producătorilor afiliați. Printre primele astfel de piese vor fi computere de bord și alte ecrane care pot afișa informații ”smart.” În timp, e posibil ca odată ce experiența producerii de piese auto să se fi adunat destul, Samsung să vrea să înceapă fabricarea unui model propriu integral, care mai mult ca sigur va rivaliza cu mașina Apple.

Problema este că pe această piață, Samsung va intra în competiție cu fabricanți majori de automobile sud-coreene precum Hyundai și Kia, care nu vor lăsa un alt producător sud-corean de automobile să le fure părți din piață.

Nu e, totuși, prima oară când Samsung plănuiește să înceapă producția de automobile. Primele planuri de acest fel au fost elaborate în 1994 cu Samsung Motors. Din păcate, criza financiară din Asia care a pus capăt boom-ului economic Japonez a forțat Samsung să vândă filiala sa de automobile, care a ajuns în mâinile Renault.

E clar că decizia Samsung are legătură cu vânzările slabe de mobile ce cunosc o scădere continuă de câțiva ani. Gigantul corean pierde pe piața de mobile low-end în fața noilor competitori chinezi precum Huawei, iar pe high-end împotriva vechiului rival Apple.