Rețeaua socială care te plătește pentru tot ce publici
Da, rețelele sociale sunt, în linii mari, o pierdere de timp. Dar ai mai crede același lucru dacă orele petrecute făcând nimic constructiv ar fi plătite?
Ei bine, malaezienii au decis să încerce varianta aceasta, așa că au creat o aplicație numită Gaption. Practic, aceasta plătește toți utilizatorii din profitul făcut, până la urmă, datorită lor. „Ideea e să împarți succesul cu oamenii”, a spus Kenneth Ho, unul dintre fondatori. „Vrem să le dăm înapoi ceva, să îi răsplătim pentru conținutul publicat”.
Majoritatea rețelelor sociale funcționează după un principiu banal: oamenii își fac cont gratuit, oferind timp și date companiilor. Unii au găsit, evident, metode de a face bani din asta. Să luăm exemplu platforma de sharing video Vimeo, unde cei care vor să își plaseze reclamele trebuie să scoată din buzunar sume considerabile.
Gaption arată precum un hibrid între Facebook și Instagram, bazându-se pe un mix de poze, texte scurte și linkuri către alte site-uri. Permite reclame pentru produsele și serviciile oferite de utilizatori, adică pentru antreprenori, muzicieni sau artiști, de exemplu. Utilizatorii pot distribui aceste reclame, iar drept răsplată, atunci când e efectuată o vânzare, Gaption oferă o parte din bani celor care au distribuit-o.
Plățile nu se vor face în mod egal, așa cum era de așteptat. Criteriile depind de câți oameni au apăsat butonul de Like sau au distribuit-o după ce au văzut-o la un anumit utilizator și, de asemenea, de câți au dat click. Utilizatorii obișnuiți pot câștiga câțiva dolari pe săptămână. Au nevoie doar de un cont personal, de unde își pot retrage fondurile sau le pot folosi pentru a cumpăra produse.
A fost lansată în iunie, iar până în prezent, Gaption are mai mult de 20.000 de utilizatori, majoritatea din Marea Britanie și SUA. Luna viitoare, dezvoltatorii au de gând să prezinte o nouă funcție: grupurile private, în care poți intra doar cu un abonament lunar.
O astfel de rețea socială atipică are un potențial imens și, în timp, ar putea ajunge să concureze inclusiv cu Facebook, Twitter și Instagram. Să fii plătit pentru a pierde timpul e un vis frumos, care e pe cale să devină realitate.