Postările rasiste online ajung pe panouri publicitare în fața casei

de: Alexandru Puiu
01 12. 2015


O nouă campanie anti-rasism folosește panouri publicitare pentru a atrage atenția asupra gesturilor josnice de pe rețelele sociale.

Problema rasismului și discriminării online este una foarte arzătoare la ora actuală și nu pare să se domolească prea curând. Foarte multe persoane se ascund în spatele unei tastaturi pentru a face un gest malițios fără să aibă în vedere pentru nici un moment consecințele acelui gest în lumea reală. Astfel de practici răutăcioase sunt foarte populare pe Twitter, Facebook și alte rețele sociale.

În cadrul unei campanii intitulate ,,Rasism virtual, consecințe reale”, o organizație din Brazilia a folosit panouri publictare pentru a posta mesaje rasiste desprinse de pe Twitter. Acestea sunt publicate mascând numele persoanei și imaginea de profil, dar o simplă căutare pentru respectiv text pe Google vă va duce exact la individul sau individa care nu s-a gândit că ar putea avea vreodată probleme pentru o frază online. Mai mult decât atât, folosind datele de geotagging asociate unei postări, panourile publicitare respective sunt afișate în apropierea persoanei care a postat mesajul reprezentat.

Grupul pentru protejarea drepturilor civile Criola, responsabil de acest proiect, a reușit deja să posteze un număr foarte mare de mesaje în această manieră și nu pare să se oprească foarte curând. Investiția în închiriatul panourilor nu este una foarte mică, dar dacă vor exista urmări pozitive, gestul este perfect justificat. Ideea de la bază este simplă. Atâta timp cât oamenii nu vor înțelege că lucrurile spuse online afectează oamenii în lumea reală, în moduri palpabile, campania va continua.