Porsche se întoarce la rădăcini și va produce prima sa mașină integral electrică: Porsche E

de: Horia Despa
08 12. 2015

Plecând de la conceptul Mission E lansat în septembrie la Frankfurt, Porsche a decis să intre pe piața mașinilor integral electrice cu modelul Porsche E.

Probabil că sunt puțini cei care să fie în stare să concureze cu mașinile Tesla așa cum pot producătorii germani de mașini de lux. Cum industria de automobile nemțească s-a dovedit extrem de conservatoare și reticentă la motoarele electrice, Porsche a decis să spargă acest tabu și să producă prima mașină sport, integral electrică, fabricată în Germania.

Iubirea nemților pentru motoarele cu combustie internă este este aproape chimică, biologică, și, deși au fost primii care au inventat conceptul de motor electric la începutul secolului XX, mirosul de motorină și benzină arsă i-a făcut pe cei mai buni fabricanți de motoare din lume să nu se despartă de cele clasice timp de un secol.

Însă eficiența, aspectul și succesul mașinilor Tesla în America i-a convins până la urmă pe nemții de la Porsche să își schimbe treptat atitudinea. Porsche E este un model superb care păstrează liniile clasice de design Porsche și vine cu două motoare electrice sincronizate magnetic, ce oferă o putere de 447 kW, ce s-ar traduce în 600cp.

Această performanță poate face un model Porsche E să atingă suta de kilometri în 3.5 secunde, și 200km/h în sub 12 secunde. E adevărat, nu se prea compară cu legendarul 918 Spyder cu tracțiune hibridă, care atinge suta în sub trei secunde, dar ținând cont ca este un motor integral electric, performanțele sunt cel puțin uluitoare și poate umili un Tesla Model S cu ușurință. Autonomia lui Porsche E este de 500km, și se va vinde cu un sistem de încărcare electrică de 800 de volți, care va încărca mașina la 80% din baterie în 15 minute. În plus, bateria va putea fi încărcată și wireless.

Când menționezi azi termenul de ”mașină electrică” toată lumea se gândește la Tesla și la succesul pe care Elon Musk îl are cu ale sale modele de lux. Dar apariția lui Porsche pe această piață emergentă este de fapt o revenire la rădăcinile sale cele mai adânci. Părintele companiei Ferdinand Porsche și-a început în tinerețe pasiunea pentru construit mașini în 1892, cu ceea ce poate fi considerată prima mașină electrică din istorie. Numită Egger-Lohner C2, sau P1 de la Porsche, aceasta era o mică trăsura electrică cu trei cai putere, care mergea cu un motor electric construit de Porsche însuși.

De asemenea, în timpul războului, prototipul lui Porsche pentru faimosul tanc Tiger, numit VK 4501 (P), avea un sistem de tracțiune hibrid ce folosea două motoare pe benzină care ”hrăneau” generatorul a două motoare electrice. Acesta s-a dovedit în final mult prea complex și greoi de manevrat, mai ales în comparație cu prototipul cu motorizare clasică al competiției de la Henschel, făcându-l pe Porsche să piardă până la urmă contractul pentru viitoarele tancuri grele germane.

Așadar, noul model Porsche E nu este altceva decât întoarcerea unuia dintre pionierii automobilelor electrice în zona pe care acesta a inventat-o, chiar dacă de data aceasta revenirea va fi sub forma brandului Porsche și nu în persoană. Tot ce rămâne acum de văzut este cum se va vinde acest model împotriva liderului de piață incontestat, Tesla Model S.