O veste proastă pentru realitatea virtuală: Oculus are nevoie de un super calculator

de: Alexandru Puiu
16 05. 2015

La scurt timp după ce s-a confirmat oficial lansarea comercială a , aflăm cerinţele de sistem pentru a putea folosi kitul de realitate virtuală.

Nu au trecut decât câteva săptămâni de când am aflat că Oculus Rift va avea parte de . Partea proastă este că mai aveţi mult de aşteptat pentru a trăi acele experienţe miraculoase despre care se scrie în fiecare zi online. Partea bună este că puteţi profita de acest timp pentru a vă construi o configuraţie hardware de invidiat. Nu de alta, dar se pare că cerinţele recomandate de sistem, publicate zilele trecute pe website-ul companiei, au mari şanse să implice risipirea câtorva salarii sau a realizarea unui credit la bancă pentru un nou PC.

În mod normal, chiar şi o experienţă de gaming în condiţii optime, dacă nu aveţi o consolă, implică o investiţie considerabilă. Ceea ce cer însă cei de la Oculus este însă cu mult peste medie. Punctul de start este o placă video NVIDIA GTX 970 sau un AMD 290, fiecare cu preţuri de start de aproximativ 2.000 de lei, în funcţie de cantitatea de memoria dedicată, soluţia de răcire, etc. Aspectul un pic mai decent al acestei ecuaţii, dar nu foarte, este un procesor Intel i5-4590, care are un preţ de aproximativ 1.000 de lei pe piaţa autohtonă.

Cantitatea de memorie RAM minimă este 8GB. Pentru alimentarea kitului Oculus Rift, care momentan nu are încă un preţ oficial, veţi avea nevoie de două porturi libere USB 3.0. Interfaţa folosită pentru transmiterea experienţei de realitate virtuală este HDMI 1.3. Cei care au refuzat să facă tranziţia la Windows 8 sau 8.1, se vor bucura să afle că pot folosi fără probleme un kit VR împreună cu un PC care rulează Windows 7 Service Pack 1. Nu a fost încă detaliat nici un plan pentru a face Oculus compatibil cu sisteme Mac sau Linux.

Ca fapt divers, este foarte probabil să puteţi folosi un Oculus Rift şi împreună cu un PC cu o configuraţie mai modestă. Scopul valorilor de mai sus este de a ajuta dezvoltatorii de experienţe VR să-şi optimizeze produsele software în jurul unor parametrii cunoscuţi. În plus, Atman Binstock, arhitect şef în cadrul companiei, a promis că această configuraţie va rămâne valabilă pe toată durata de viaţă a Oculus Rift, fiind doar o chestiune de timp până va deveni mai accesibilă.