Interviu cu directorul Heroes of the Storm: am vrut ca jucătorii să coopereze mai mult între ei

de: Răzvan Băltărețu
10 06. 2015

Blizzard a dat lumii World of Warcraft și StarCraft și alte câteva jocuri care au construit comunități imense în jurul lor. Mai nou, compania a lansat Heroes of the Storm, un nou joc care, deși se aseamănă cu altele ale Blizzard, vrea să te învețe să cooperezi mai mult cu alți jucători.

Voi începe printr-o negație: nu sunt gamer. N-am fost niciodată, deși mi-am propus ca într-o noapte să devin așa ceva și până dimineața am terminat atunci un titlu „Need for Speed”, dar nu sunt gamer.

Am fost la lansarea Heroes of the Storm ca să vedem ce-a pregătit Blizzard și de-acolo ne-am întors cu acest interviu cu directorul jocului: http://bit.ly/1FRZDZT

Posted by playtech.ro on Wednesday, June 10, 2015

Am ajuns însă la evenimentul de lansare a Heroes of the Storm și am fost într-o anumită măsură încântat de ce a pregătit Blizzard pentru noul său joc. Mai ales că odată cu acesta se întrevede o schimbare a industriei, prețuind mai mult cooperare decât individualismul. În ziua lansării jocului, pe 2 iunie, am discutat cu Dustin Browder, game director Heroes of the Storm, despre ce aduce Blizzard nou odată cu acest joc.

HotS a început ca o joacă și a devenit un joc

În vara lui 2010, Blizzard a lansat StarCraft 2 și voia să promoveze funcționalitățile de moding disponibile. Atunci, încercând să le arate celor din comunitate ce pot face, a apărut Blizzard DOTA, un joc de tip Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) creat folosind doar uneltele puse la dispoziție în StarCraft 2. Acel mod a apărut la BlizzCon 2010 și de-acolo a luat-o pe-o pantă ascendentă de pe care s-a desprins pe 2 iunie, odată cu lansarea oficială.

„Este, într-un fel, o reinventare a stilului MOBA. Ne-am uitat la jocul original de DotA de la începutul anilor 2000 și ne-am gândit unde am merge, dacă am creat un joc pornind din acel punct. Am vrut însă să gândim jocul altfel, fără limitări. De asemenea, jocul acesta s-a dezvoltat în jurul ideii de a lucra cu ceilalți, să nu ai impresia că dacă ajuți pe cineva scazi în level”, susține Browder.

Așa a luat naștere un joc în care, în engleză, se spune că faci team brawling. În română, un termen potrivit ar fi „băiețeală”, adică un joc în care, împreună cu prietenii tăi gameri, vă distrați câteva minute, câteva ore, cooperând și câștigând teren virtual pe hărțile Blizzard.

Încă din stadiul beta, jocul a atras 11 milioane de utilizatori. Browder susține că se așteaptă ca numărul să crească, în așteptare fiind cei care voiau versiunea finală.

Hartă și personaj „împrumutate” din Diablo

Johanna este personajul principal din HotS, promovat intens și în seara prezentării jocului. Totuși, mi-a plăcut mai mult The Butcher, un personaj pe care Browder mi l-a prezentat înaintea discuției cu el și pe care l-au preluat în joc din universul Diablo. Este un măcelar sau un bătăuș virtual, dacă vrei să-i spui așa, care se hrănește din rămășițele victimelor sale.

Poate pare brutal, și mulți sunt cei care se grăbesc să acuze jocurile video de prea multă violență, dar până la urmă asta presupune un joc video: o evadare din realitate într-una digitală în care te distrezi, te enervezi, câștigi sau pierzi. Una dintre armele lui The Butcher este Furnace Blast, care îi permite să își „prăjească” adversarii din apropiere.

The Butcher vine odată cu primul expansion pentru HotS, și anume Eternal Conflict. După cum poate ți-ar sugera titlul, în Eternal Conflict este vorba despre o confruntare între Rai și Iad, între forțele binelui și ale răului, reprezentate de câte un Nemuritor care, între ei, s-ar putea lupta la nesfârșit, căci niciunul n-ar câștiga. Ajutați însă victoria ar fi mai aproape.

Harta se numește „Battlefield of Eternity” și este promisă încă de anul trecut și Browder o prezintă drept una care îi va interesa destul de mult pe gameri. Harta este gratuită, dar eroul va costa. Și așa este tot jocul HotS: free to play, dar pentru mai mult plătești.

Browder mai spune că vor să îmbunătățească în mod constant jocul, să dezvolte hărțile și să asculte de comunitate. Dacă ai o idee, poate fi implementată într-o lună și introdusă în joc în aproximativ trei luni. Această cooperare între comunitate și companie se reflectă și în joc, după cum am spus, între jucători.

Pe când DotA era despre supremația unui jucător în raport cu alții, aici e vorba de a duce în echipă victoriile sau înfrângerile. De asemenea, unul dintre punctele forte în joc, pe lângă aducerea în HotS a diverselor elementele din alte jocuri, este sesiunea de joc de 20 de minute.

În vreme ce în 5 minute oamenii nu sunt prea implicați, iar într-un joc de-o oră s-ar putea să devină prea implicați și prea atenți la pericolul pierderii partidei, în 20 minute este suficient timp cât să se concentreze mai mult pe joc. De asemenea, sesiunile de 20 de minute sunt populare și în pauza de prânz. Ideea acestora a fost preluată din StarCraft: Brood War, un joc lansat în 1998.