Facebook vrea să-ți faci cumpărăturile direct din aplicație
În curând, ieșirea la mall va fi înlocuită cu o scurtă vizită pe Facebook. Rețeaua socială introduce o nouă opțiune în aplicația mobilă care ar putea revoluționa modul în care îți faci cumpărăturile.
Rețeaua socială va beneficia de o secțiune de cumpărături, pentru a încuraja comerțul online. Spre deosebire de reclamele din News Feed pe care cel mai probabil le ignori, această secțiune este una dedicată, precum „Grupuri” sau „Fotografii”, a cărui scop principal sunt cumpărăturile.
După cum probabil te așteptai de la o companie care îți folosește datele pentru a te cunoaște mai bine, produsele vor reflecta interesele tale. Deocamdată, doar magazinele online cu o pagină oficială de Facebook și cu un buton de „buy” integrat vor putea să-ți vândă produse.
Ideea din spatele acestei secțiuni constă în dorința de a te reține în cadrul rețelei sociale, fără să mai fii nevoit să accesezi diverse site-uri pentru a face cumpărături online.
Facebook dorește ca odată opțiunea de a cumpăra direct din aplicație să transforme shopping-ul de pe mobil într-o experiență mai plăcută pentru utilizatori, care încă își fac majoritatea cumpărăturilor online pe desktop, deși majoritatea timpului pe internet și-o petrec de pe smartphone. Studiile recente au estimat că doar 2% dintre achizițiile online au fost făcute de pe un dispozitiv mobil.
Pentru mulți, experiența cumpărăturilor online pe mobil este epuizantă. Site-urile de profil de multe ori nu sunt mobile friendly, se încarcă greu, iar pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a finaliza comanda transformă experiența într-una neplăcută atât pentru client, cât și pentru companie.
Cea mai mare sursă de venit pentru Facebook vine de la reclamele din cadrul rețelei sociale, 76% din profiturile ultimului trimestru reprezentând 3.8 miliarde de dolari din publicitate. Din cauza faptului că formatul este restrictiv și a modului în care oamenii își folosesc smartphone-ul, a fost greu de folosit reclamele într-un alt mod decât de a-ți atrage atenția asupra unui produs. Acum, Facebook dorește să schimbe acest lucru și să implice mai mult utilizatorii, fie că doar se abonează la un newsletter sau descarcă o aplicație.
Secțiunea de cumpărături pe Facebook se află încă stadiul de testare, dar, potrivit celor de la The Verge, nu va mai dura mult până ce toată lumea se va putea bucura de experiența shopping-ului pe Facebook.