Facebook vrea să „înghită” știrile marilor publicații online

de: Bogdan Cristea
24 03. 2015

Conform unui articol apărut recent în The New York Times, cei de la Facebook intenționează ca pe viitor să includă știri direct în rețeaua socială.

La nivelul la care operează Facebook acum, orice secundă contează. Conform rezultatelor unui studiu, durează aproximativ 8 secunde pentru ca utilizatorul de rând să încarce un site. Având în vedere că la acest moment, majoritatea persoanelor din țări precum Statele Unite ale Americii află cele mai importante știri de pe rețeaua socială, Facebook vrea să reducă această durată cât mai mult posibil.

Se pare că de ceva timp încoace, compania discută cu diverse publicații importante pentru a primi dreptul de a le publica conținutul direct pe Facebook. Mai exact, nu va mai fi nevoie de browser pentru a accesa articolele, acestea regăsindu-se direct pe populara rețea socială. Pentru moment, se poartă discuții cu New York Times, Buzzfeed și National Geographic.

Încă nu s-a ajuns la o înțelegere, iar motivele pentru acest lucru sunt evidente. La prima vedere, se are că Facebook are mult mai mult de câștigat decât publicațiile respective, acestea din urmă reușind obținând doar publicitate pentru articolele lor. De asemenea, multe dintre ele au înregistrat o scădere a traficului din Facebook datorită importanței mari acordate în ziua de azi materialelor video. Nu se știe exact cum vor decurge negocierile, însă este clar că multe site-uri vor fi precaute pentru a nu-și compromite modelul de afaceri.

Negocieri relativ similare au fost întreprinse în anul 2013, atunci când Google a ales să creeze un fond de 60 de milioane de euro pentru a ”facilita tranziția presei spre lumea digitală”, refuzând însă să plătească publicațiile pentru linkurile postate.