Facebook lucrează la implementarea realității virtuale

de: Ștefan Neculai
09 10. 2015

CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a confirmat faptul că rețeaua socială are planuri mari în ceea ce privește realitatea virtuală.

Potrivit co-fondatorului Facebook, viitorul realității virtuale se va petrece pe rețeaua socială. Facebook a achiziționat Oculus pentru suma de două miliarde de dolari anul trecut, iar acum Zuckerberg a împărtășit câteva din planurile sale despre cum realitatea virtuală va fi integrată în Facebook.

Când a fost întrebat dacă vom putea să purtăm conversații cu prietenii de pe Facebook prin intermediul unui dispozitiv de realitate virtuală, Zukerberg a afirmat că se va ajunge și acolo. Pentru început, acesta își dorește ca noi să împărtășim cât mai multe videoclipuri de tipul 360 de grade. Acum, dacă selectezi un astfel de conținut video, îți poți mișca smartphone-ul prin aer pentru a vedea perspective diferite în filmuleț.

În viitor, Zuckerberg dorește ca această experiență să evolueze, iar noi să putem viziona acel conținut prin intermediul Oculus Rift. Acesta consideră că popularitatea acestor videoclipuri captivante va crește semnificativ, la fel cum s-a întâmplat și în cazul fotografiilor sau al clipurilor video 2D.

Kitul pentru realitate virtuală Oculus Rift va fi disponibil la începutul anului viitor și va avea un preț de 1.500 de dolari. Pentru această sumă clienții vor beneficia de computerul care generează conținutul de realitate virtuală și ochelarii necesari pentru vizionarea acesteia.

Planurile de viitor ale lui Zuckerberg nu se opresc aici, iar acesta a confirmat, conform Mashable, că următorul pas va consta în integrarea realității augumentate. Aceasta este chiar mai interesantă decât cea virtuală, deoarece oferă un strat de informații digitale peste lucrurile pe care le vezi prin ochelari, așa cum am văzut în cazul tehnologiei HoloLens de la Microsoft.

Totuși, oficialii Oculus au declarat că mai este un drum lung de parcurs până ce această tehnologie va fi integrată în rețeaua socială, deoarece este mai greu de prezentat într-un format plăcut pentru utilizatorii Facebook.