Planul prin care Facebook va face bani cu Messenger mulțumită ție

de: Andrada Bonea
30 07. 2015

Facebook are, în acest moment, două afaceri cu foarte mult potențial: Instagram și Messenger. Știm deja planul pentru Instagram și am sesizat intenția de a transforma Messenger în aplicație independentă, dar acum avem și mai multe detalii despre ce se va întâmpla cu aplicația de chat. 

În trecut, Mark Zuckerberg a spus că, din punctul său de vedere, înțelept este să aștepte ca produsele sale să atingă pragul de un miliard de utilizatori, înainte de a se concentra asupra transformării lor în afaceri propriu-zise. Messenger, cu aproape 700 de milioane de oameni activi lunar, aproape a atins acest prag, potrivit Business Insider.

În 2006, analiștii și investitorii au dorit accelerat monetizării Facebook prin plasarea de reclame adiționale pe site. Totuși, cei de la Facebook au decis că reclamele și monetizarea ar funcționa mai bine dacă ar exista o interacțiune organică între oamenii care folosesc produsul și cei care au afaceri. Așadar, au încurajat antreprenorii să folosească funcția de crearea a paginilor în mod gratuit.

Apoi, au oferit opțiunea de a plăti pentru promovare și vizibilitate. Acum, Facebook poate taxa mult mai mult pentru Promoted Posts decât pentru bannerele promoționale. „Cred că se va întâmpla ceva asemănător cu mesajele”, a spus Zuckerberg.

Facebook a anunțat deja că va permite firmelor și afacerilor să folosească Messenger pentru a trimite facturi și actualizări pentru produsele cumpărate clienților. În loc să forțeze monetizarea, scopul este mai degrabă de a determina cât mai mulți oameni să folosească aceste funcții, pentru ca apoi să găsească o cale naturală de a scoate bani de la firme.

„Pariul pe termen lung este că dacă permitem oamenilor să aibă o interacțiune organică bună cu afacerile, acest lucru va genera o multiplicare masivă a valorii monetizării”, a explicat Zuckerberg. „Cerem doar răbdare pentru a face lucrurile corect”.

Deși această explicație are sens pentru Facebook, ar putea să nu fie văzută cu ochi la fel de buni de branduri. Mulți antreprenori și administratori de pagini au spus că modul în care Facebook a crescut importanța paginilor și like-urilor, apoi a scăzut raza de acțiune i-a descurajat, întrucât depuseseră mult timp și efort în ceva care nu mai era eficient.