Drifturi de zile mari și anvelope distruse la Auto Total Business Show [FOTO]

de: Paul Călugăroiu
09 06. 2015

Mult drift, mult spectacol și multe mașini, cam așa începe descrierea evenimentului Auto Total Business Show din acest weekend de la Romexpo. Mai toți importatori de piese s-au strâns sâmbătă și duminică la Romexpo pentru a prezenta publicului oferte care mai de care, noutăți și mașini.

Treaba stă în felul următor: în interiorul salonului de expoziții au fost, într-adevăr, importatorii și detaliile lor tehnice, dar afară, ei bine, afară a fost cu adevărat un show de zile mari. Fiecare centimetru pătrat din exteriorul clădirii mirosea a cauciuc ars și a mulți cai putere.

Lângă turnurile alea mari de sticlă din fața complexului Romexpo avea loc prima formă de distracție, și anume drifturile, iar de acolo și până în fața clădirii propriu-zise o altă formă, puțin mai statică, de distracție, dar la fel de importantă pentru pasionați: multe, multe mașini sub soare. Cum vara și-a intrat pe deplin în drepturi, e un prilej taman bun să te holbezi la mașini care distrug cauciucuri sau mașini care stau pe loc.

A fost prezent și unul dintre cei mai talentați piloți de drift din România. Nume importante precum Marius Mitrache, Gabi Imre, Ilarion Grigorici, Răƒzvan Ticăƒ, Iulian Jumuga, Căƒtăƒlin Trifan, Augustin Jumuga și Alin Grăƒdinaru au distrus multe seturi de cauciucuri, de dragul sportului cu motor și al fanilor.

Am reușit să stau câteva minute de vorbă cu Gabi Imre, care ne-a spus că o asemenea pasiune, nu poate fi descrisă prea bine în cuvinte, îi dăm dreptate, dar intrăm în detalii puțin mai încolo. Întâi trebuie să vă arăt și să vă povestesc ce era de văzut.

[related]

Majoritatea pasionaților știu bine că scena tunning-ului , la noi în țară, se definește în proporție de 70-80% prin modele nemțești ale anilor ’80 și ’90, românul având o afinitate deosebită spre bavarezii de la BMW. BMW-ul seria 3 din anii ’80 este o piatră de temelie printre entuziaști. Cu nume de cod „urs”, poți să te bați mândru cu pumnul în piept dacă „ursul” tău a ajuns să fie expus și admirat la asemenea evenimente.

Ador cultul poreclelor primite de mașini la noi în țară, cum ar fi „urs”, „pisică” sau „balenă”, iar cine aude doi pasionați discutând pe stradă despre „urșii” lor vor presupune, mai mult ca sigur, că au luat-o razna. Asta până când cei doi dau de alt pasionat care sigur se va bagă și el în seamă, pentru că e musai să mai adauge puținul lui de informații la enciclopedia deja înșiruită de ceilalți doi.

Acesta este al doilea aspect pe care îl ador în materie de mașini. Nu contează cine sau de unde ești, când se strâng sute sau mii de oameni a căror viață se învârte în jurul setului ăla de patru roți parcat afară, clasele sociale dispar. Vrei să culegi toate informațiile despre „pisica” de 600 de cai, poate fără nici un scop aplicabil vreodată, dar ca pasionat trebuie să afli tu cum de a reușit să înghesuie atât de multă putere sub capota aia. Din nou, ceva greu de descris în cuvinte, oricâte metafore, analogii și comparații aș folosi. Cine știe, știe.

Restul de 20-30% din scena tunning-ului este completată de veșnicii loganiști și câteva „asiatice”, dar destul de puține, lipsă cauzată în mare parte volanului pe partea dreaptă sau a rarității modelelor cu adevărat importate și importante pe piețe europene.

Înapoi la drift și în fum de cauciuc ars

Ultima demonstrație a început duminică la oră 16.00. Iar piloții au avut grijă să asigure fanilor un final de neuitat. Au început printr-o tură, individuală, de prezentare, urmată de drift în tandem. Până să treacă la măcinat de anvelope, am stat la taclale cu Gabi Imre.

Conversația a fost una mult prea degajată pentru a îl cita, dar trebuie să țineți cont că el în acest timp mai monta o ușă la mașină, îmbrăca combinezonul și înfuleca ultimile guri ale mesei înainte de măcelul anvelopelor ce avea să urmeze.

Vă fac un rezumat scurt, ca să nu vă plictisesc cu toate dezbaterile noastre off-topic (în afara subiectului principal) despre diverse mașini, trasee și vise. Când îți curge benzină prin vene și ești tipul ăla care își întrerupe prietenii pentru a putea auzi motorul de sub capota mașinii care tocmai a trecut pe lângă voi, e clar că trebuie să faci ceva în privința asta.

Gabi s-a orientat spre drifturi. E prezent pe scena românească de prin 2011, nu că ar fi avut o explozie de pasiune în anul acela, dar având un băiețel ce trebuia să aibă anumite aspecte ale vieți asigurate, nu îl poate judeca nimeni că nu și-a dat frâu liber talentului mai devreme.

La Romexpo a venit cu un „urs” de 4.0 litri, aspirat, care scotea undeva în jur de 350 de cai. Nu e o cifră monstruoasă, dar ținând cont că mașina este o carcasă cu un scaun, legată prin șuruburi de cei patru litri, își face mai mult decât suficient treaba. Gabi m-a tot bătut la cap că asta nu ar fi mașina lui de suflet, în care se simte cel mai comod, și că respectiva ar fi avut undeva la 500 de cai, în funcție de setări.

După ce am pălăvrăgit despre circuite tari de prin România, mașini și alte aspirații de viitor am ajuns amândoi la concluzia că din față de la Romexpo și până în Formula Drift mai e cale lungă. Deși, cu ghidarea și sfaturile potrivite, Gabi Imre Jr. are mari șanse să ne reprezinte acolo. De la o vârstă fragedă are înclinații asemănătoare tatălui, la opt ani participând deja la curse organizate pe circuit. Nu, nu a furat „ursul” tatălui, Gabi Imre Jr. începe ca orice profesionist adevărat, din lumea karting-ului.

Sper să vă bucurați de galeria foto și vă las aici link-urile de la paginile de Facebook ale lui Gabi Imre, senior și junior. Susțineți sportul cu motor românesc. Avem mult talent.