De ce va fi Apple Watch cel mai de succes smartwatch

de: Lucian Popescu
09 03. 2015

Nu sunt utilizator de Apple. De fapt, singurele device-uri de la Apple pe care le-am avut au fost un iPod nano (roz…) şi un iPhone 4s pe care l-am pierdut (nu mai ştiu cum). Ce vreau să spun e că nu m-am apropiat prea mult de acest brand, dar i-am urmărit evoluţia cu interes. Şi cum mai nou toată lumea vorbeşte despre ceasul inteligent de la Apple care va rupe gura târgului, am încercat să analizez câteva lucruri pe care le face cu succes compania din Cupertino.

Doar cateva ore ne mai despart de lansarea Apple Watch si deja studiile ne indică faptul că producătorul va controla peste jumătate din piaţa ceasurilor inteligente şi va da cu top-urile de pământ în ceea ce priveşte vânzările. Şi aici nu poţi să nu-mi pui întrebarea „cum?”

Cum reuşeşte Apple să se menţină în faţă? Intră cu întârziere într-o luptă a purtabilelor , când deja concurenţa este la a doua generaţie de device-uri, şi pune mâna pe cea mai mare parte din piaţă.

Ceasul inteligent de la Apple este prima gamă nouă de produse care iese pe poarta producătorului după decesul lui Steve Jobs. Totuşi, viziunea şi strategia lui Jobs încă se păstrează şi se respectă. Apple refuză să scoată un ceas inteligent în acelaşi timp cu restul producătorilor, dar decide să intre pe piaţă când deja se poate vorbi despre smartwatch-uri inovatoare. În plus, compania sfidează trendul creat de smartwatch-urile cu Android în formă rotundă (vezi G Watch R şi Moto 360) şi aduce pe piaţă un ceas inteligent cu „colţuri”. Un ceas inteligent care se va numi Apple Watch, nu iWatch, aşa cum se aştepta toată lumea.

Un articol din The Independent scrie că Apple Watch va fi un device de tip „beauty first, tech second” , adică mai întâi design şi eleganţă iar mai apoi tehnologie, şi că acesta ar fi unul dintre motivele pentru care s-a renunţat la celebrul „i”. Totuşi, mie mi-e greu să cred că asta stă la baza deciziei de a schimba forma numelui.

Ce mai face Apple diferit? Mizează pe varietate. Dacă până acum aveam smartphone-uri şi tablete disponibile în câteva culor, Apple Watch va fi putea fi cumpărat în 34 de variante. O libertate pe care compania nu a mai acordat-o niciodată clienţilor săi şi care lipseşte cu desăvârşire şi din strategia celorlaţi competitori precum Motorola, LG sau Samsung. Un smartwatch la care utilizatorii işi vor alege materialul corpului (aluminiu, aur sau oţel) dar vor putea opta şi pentru o curea din metal, cauciuc sau piele.

„Pariem pe viziunea noastră şi preferăm să facem asta, decât să creăm produse de tip „şi eu”. Lasăm alte companii să facă aşa. Pentru noi este întotdeauna următorul vis” – Steve Jobs la lansarea Macintosh, 24 Ianuarie, 1984.

Apple Watch, un dispozitiv pentru suflet

De când am auzit prima dată de Apple şi până acum, la fiecare produs, compania m-a făcut să cred acelaşi lucru: fiecare dispozitiv ieşit pe porţile producătorului american se îndreaptă direct către inima utilizatorului. Indiferent de gadget, clienţii Apple au ales mereu cu sufletul, iar compania din Cupertino vrea să păstreze aceeaşi strategie şi în cazul Apple Watch. Ceasul inteligent de la Apple va avea inclusiv o funcţie care va permite utilizatorului să-şi împărtășească bătăile inimii cu un alt utilizator. Cu alte cuvinte vei putea simţii bătăile inimii altcuiva prin vibraţii la încheietură.

Apple a găsit reţeta succesului şi o foloseşte fără jenă: stârneşte emoţii şi creează fenomene. În strategia de vânzare a ceasului inteligent, compania americană susţine că majoritatea clienţilor Apple au hotărât deja că îşi doresc smartwatch-ul.

Apple, un trendsetter care-şi spune mereu cuvântul

Acum câteva săptămâni am avut în test trei ceasuri inteligente: LG G Watch R, Moto 360 şi Sony Smartwatch 3. Le-am fotografiat, le-am filmat şi le-am arătat şi pe Facebook şi în emisiunea Playtech. În loc să primesc întrebări la adresa celor 3 smartwatch-uri, am primit foarte multe întrebări de genul „când apare Apple Watch?”. Pentru fanii iDevice-urilor nu există alternativă. Dacă Apple şi-a dorit să-şi obişnuiască publicul astfel, ei bine…a reuşit.

Astăzi se lansează! Şi odată cu lansarea Apple Watch vine şi concluzia mea: Apple creează încă un gadget „cool”, pe care lumea şi-l va dori, deşi funcţionalităţile lui nu sunt foarte diferite faţă de smartwatch-urile care există deja pe piaţă. Apple Watch se prefigurează a fi un gadget „la modă”, împachetat frumos şi vândut mai scump decât restul ceasurilor inteligente de pe piaţă. Chiar dacă până în aprile, când va apărea şi în România, mai e destul timp pentru reclame negative, băşcălii şi campanii împotriva ceasului Apple, cred că Apple Watch va avea succes în România. Nu pentru că au românii nevoie de smartwatch, dar pentru că va fi un trend, o fiţă.