Cum poți merge cu aerul condiționat pornit fără să crești consumul
Vara și-a intrat pe deplin în drepturi și asta înseamnă un singur lucru pentru șoferi: ne bronzăm mai mult pe mâna stângă și ne întrebăm oare cu cât crește consumul dacă dăm drumul la aerul condiționat.
Acum ceva timp pe Discovery era o emisiune care se numea MythBusters. Într-o zi caniculară de vară, asemenea celor care urmează și la noi, au vrut să descopere exact creșterea de consum înregistrată de mașină dacă pornești aerul condiționat.
Pentru a avea rezultate cât mai conclusive au luat două mașini identice și s-au dus pe un circuit gol. Datele rezultate au confirmat o teorie in care credeam de mult, fără să fi văzut nici o testare exactă a ei. Una din mașinile de pe circuit a mers cu geamrile deschise iar a două cu aerul condiționat pornit. Rezultatele spun în felul următor: la o viteză de până în 60 Km/h este mai economic să ții geamurile deschise, dar dacă depășești 65 Km/h aerul condiționat e mai benefic consumului de carburant (între 60 și 65 Km/h e alegerea voastră).
E destul de logic dacă stăm să ne gândim. La o viteză mare, curentul provocat de geamul deschis, ar perturba cursul aerului peste caroseria mașinii, se strică coeficientul aerodinamic, automat mașina consumă mai mult. În mediul urban consumul crește cu 5,4% cu aerul condiționat pornit, iar la viteze mari cu doar 2,7%.
Soluția cea mai importantă pentru reducerea consumului în mediul urban, dacă vrei totuși să pornești AC-ul, este ca după câteva minute, când habitaclul mașinii se răcorește, să apeși butonul de recirculare a aerului din cabină. Nu avem un procent exact și pentru varianta asta, dar probabil din 5,4% rămânem cu un 2-3%…decent aș spune.