Cercetătorii ar putea descoperi o planetă similară Pământului în viitorul apropiat

de: Bogdan Cristea
20 05. 2015

Ceea ce cu mulți ani înainte părea doar un vis ar putea deveni realitate în curând susțin membrii unei echipe de cercetători.

Distanța dintre noi și cel mai apropiat sistem stelar încă este una mult prea mare pentru a fi parcursă de către oameni. Dar cercetători precum cei de la Institutul Carl Sagan din cadrul universității Cornell sunt de părere că în viitorul nu foarte îndepărtat, explorarea mai atentă a acestora ar putea duce la descoperirea unei planete similare cu Pământul.

După cum scrie și Motherboard, unii cercetători sunt de părere că peste două generații, oamenii vor descoperi o planetă care să poată întreține viața. Pentru a înțelege importanța acestei afirmații, este necesar de menționat că în urmă cu o generație, oamenii de știință știau foarte puțin în comparație cu ziua de azi. Telescoapele nu erau nu erau destul de puternice pentru a detecta alte planete îndepărtate, un motiv important fiind dimensiunile uriașe ale stelelor aflate în vecinătatea lor.

Proiectul Kepler al celor de la NASA, lansat în anul 2009, a dus la descoperirea peste 4.600 de planete, dintre care peste 2.000 ar putea fi capabilă să întrețină viața. ”Este impresionant: un miliard de stele în galaxie, un miliard de planete. Astfel, misiunea a îndeplinit unul din scopurile sale principale. Sunt planetele locuibile comune sau rare? Acestea sunt comune.”

Următoare misiune care va avea ca scope explorarea va debuta în anul 2025 și se va concentra asupra planetelor mai apropiate de Pământ. Eforturile acestea i-au determinat pe unii să sublinieze deja pericolele din spatele acestor încercări de a găsi noi planete locuibile. Având în vedere întâmplările din trecut, aceștia au subliniat efectele distrugătoare pe care le-ar putea avea oamenii asupra altor lumi. Astfel, cei care erau prezentați în unele filme SF drept invadatori, sosiți din alte lumi doar pentru a consuma resursele unui anumit loc, ar putea fi chiar oamenii.