CEO-ul Blackberry îți dă un motiv bun să îți cumperi un iPhone

de: Andrada Bonea
18 12. 2015

Atât FBI, cât și CIA au încercat să spargă sistemele de criptare Apple. Totuși, gigantul din Cupertino primește susținere dintr-un loc neașteptat: de la Blackberry. CEO-ul companiei crede că sunt situații și oameni care nu au nevoie de intimitate.

Chiar dacă Blackberry nu este în cea mai roz perioadă a existenței sale, John Chen, în calitate de CEO, a demonstrat că încă mai are un cuvânt de spus în industrie. A scris un post pe blog, pe care îl puteți citi integral și care poartă numele „The Encryption Debate: a Way Forward„.

„Într-adevăr, suntem într-un loc întunecat, iar companiile pun reputația mai presus de binele colectiv. La Blackberry, înțelegem, poate mai mult decât oricare altă companie tech mare, importanța intimității pentru succes și valoarea brandului: intimitate și siguranța sunt fundamentul a tot ce facem. În orice caz, nu ne-am extins până la infractori. Intimitatea e importantă pentru toată lumea, însă aceștia nu ar trebui să o primească. Pentru a dovedi că cineva e infractor, o agenție care se ocupă de reglementări legale trebuie să îi încalce acestuia intimitatea, pentru a colecta dovezi. Dar totuși, persoana aia probabil nu merita intimitate încă de dinainte”.

Asta e o logică puțin defectuoasă. Totuși, Chen are dreptate: companiile nu ar trebui să permită agențiilor federale să le invadeze în vreun fel. Acesta a mai adăugat și că Blackberry refuză orice noțiune de cenzură sau de anulare a criptării, scriu cei de la Gizmodo. Pare a fi o reclamă pentru serviciul de mesagerie Telegram, axat pe în special pe securitatea datelor transmise şi pe intimitatea informaţiilor utilizatorilor. Pe de altă parte, asta ne amintește de angajamentul pe care Apple și l-a luat odată cu lansarea iOS 8, și anume de a proteja datele utilizatorilor chiar și în fața legii. Prin acest mod de lucru, datele stocate local sunt criptate individual, indiferent dacă este vorba de poze, ataşamente de email, mesaje text, documente sau alte tipuri de conţinut. Apple afirma anul trecut că complexitatea sistemului său de protecţie este suficientă pentru ca o tentativă de brute force să necesite circa cinci ani şi jumătate.