Cât de împăcat poți fi când cheltui 3.200 de dolari în Hearthstone

de: Alexandru Puiu
16 05. 2015

Deşi astfel de investiţii în jocuri se dovedesc deseori a fi nişte greşeli, un jucător de Hearthstone e foarte încântat de suma cheltuită pe achiziţii in-app.

Cele mai multe jocuri online gratuite, care în timp ajung să fie jucate de milioane de jucători, includ aproape de fiecare dată achiziţii in-app. Astfel, gamerii cu buzunare adânci pot avea un avantaj în faţa concurenţei dacă investesc câţiva dolari în personaje mai puternice, arme sau vrăji speciale, elemente estetice şi multe alte particularităţi. Problema este că, precum orice alt viciu, dacă nu vi-l controlaţi, riscă să fie foarte ,,usturător”.

Pornind de la această premisă, un jucător de care se ascunde în spatele ID-ului MattCauthron a investit zilele trecute în nu mai puţin de 3.200 de dolari într-o singură noapte. Această sumă foarte generoasă, mai mare decât salariul minim pe economie al României pe un an de zile, a fost cheltuită pe pachete de cărţi virtuale. În principiu, aceleaşi pachete virtuale, intitulate booster packs pot fi achiziţionate şi cu bani in-game dobândiţi prin meciuri câştigate, dar dacă nu mai aveţi răbdare şi vreţi să vă creaţi nişte seturi de cărţi impresionante pentru următoarea partidă, există în permanenţă posibilitatea banilor reali.

La scurt timp după eveniment, MattCauthron a recunoscut pe Reddit că era beat când a făcut gestul un pic absurd. Partea surprinzătoare? Chiar şi acum este incredibil de împăcat cu gestul său. Argumentul foarte pertinent pe marginea acestui subiect l-a adus într-un interviu cu publicaţia PCGamer.

,,Să spunem că am cheltuit în total 5.000 de dolari pe acest joc şi am beneficiat de 1.000 de ore de divertisment din el. Asta înseamnă doar 5 dolari pe o oră de divertisment. Uneori plătesc 60 de dolari pe un joc pe care joc doar 15 minute şi nu-l mai ating niciodată. Cheltuieşte banii pe ceva care te face fericit. Prietenul meu cel mai bun a cheltuit 20.000 de dolari pe pasiunea lui pentru motociclete care nu a durat decât un an. E situaţia asta diferită în vreun fel?

Dintr-un punct de vedere, atunci când banii nu sunt o problemă, există posibilitatea de a cheltui o astfel de sumă de bani pe achiziţie impulsivă. Nu cred însă că se justifică în situaţia unor bunuri virtuale.