BMW pregătește un nou X1

de: Paul Călugăroiu
10 06. 2015

BMW a publicat pe 3 iunie primele date tehnice și fotografii ale noului X1. Crossover-ul urmează să debuteze la Salonul Internațional de la Frankfurt ce are loc în perioada 19-27 septembrie. 

„Hainele” noi ale lui X1, trebuie să recunosc, aduc un plus de sportivitate bine venit. Față de modelul anterior, care arăta ca un seria 1 ce a petrecut prea mult timp pe lângă Cernobîl, noul X1 arată cum ar trebui să arate mezinul familiei X de la BMW. Acum îl poți recunoaște ca fratele mai mic al lui X3 și X5.

Avem restilizări destul de mari la exterior, interiorul trebuia luat și el în considerare cu o așa schimbare. Ne-am obișnuit deja cu bordul orientat către șofer, semnătura celor de la BMW, și trebuie să începem să ne obișnuim și cu display-ul de 6,5 inci care de la o vreme încoace este neintegrat în bord pe unele modele din gama lor, inclusiv noul X1.

Dau notă mare design-ului exterior – interior prin prisma progresului față de modelul anterior. Acum hai să intrăm în detalii tehnice și să vedem ce a anunțat producătorul din Munchen.

Anul trecut a reprezentat o premieră pentru BMW cu lansarea modelului Seria 2 Active tourer și a lui platformă UKL1. Facem o scurtă pauză și vă spunem că la 22 martie 1929 compania producea prima lor mașină, modelul 3/15 DA 2 creat prin licență luată de la British Austin Seven. Din ’29 și până în 2014 BMW a produs mașini cu tracțiune spate sau eventual 4×4. Ei bine, tradiția păstrată atât de mult timp a încetat anul trecut, când platforma UKL1 a adus în gama lor tracțiunea față, platformă ce este prezentă și pe noul X1, având la dispoziție, bineînțeles, și opțiunea separată de x-drive (4×4).

Tracțiunea față nu e neapărat un lucru rău, dar BMW era printre ultimile companii auto care încă păstra câteva picături de tradiție în procesul de creație al modelelor sale. Avem în continuare grila specifică și bordul orientat către șofer, dar distribuția egală de greutate pe punțile față – spate și tracțiunea spate, se pare, că numai sunt detalii obligatorii. Păcat.

Nu trebuie să ne întristăm pentru că motoarele sunt în continuare foarte bune, iar noul crossover dispune de niște unități proporționate perfect. Pentru început, X1 vine la pachect cu două propulsoare turbo în patru cilindri și capacitate de doi litri. Avem versiunile pe benzină 20i cu 192 de cai putere, respectiv 25i de 231, iar pentru cei ce preferă mai mult cuplu și consum redus unitățile diesel 18d de 150 de cai, respectiv 20d de 190 CP și 25d de 231 de cai.

Consider că 25d-ul cu opțiunea x-drive va face din X1 un crossover potent atât on, cât și off-road, atât timp cât off-road-ul se rezumă la niște drumuri neasfaltate și innamolite. În linii mari, mașina este ideală pentru străzile din România.