Aston Martin a construit de la zero mașina lui James Bond

de: Andrada Bonea
05 11. 2015

Watch this on The Scene.

Poate că James Bond a fost la început proprietar de Bentley, dar după ce Sam Mendes a preluat regia pentru Spectre, nu exista niciun dubiu că agentul secret va conduce un Aston Martin.

Legătura iconicului personaj britanic cu producătorul la fel de faimos și de britanic a devenit clară, încă de când Sean Connery a condus un DB5 în Goldfinger. Desigur, 007  a mai condus și Lotus, și Jaguar, dar Aston Martin a apărut în 12 din 24 de filme care îl au ca protagonist. Pentru Spectre, Aston Martin a mers chiar mai departe și a creat un model special.

Colaborarea care a dus la nașterea lui DB10 a început în aprilie 2014, când Mendes i-a făcut o vizită directorului creativ al Aston, Marek Reichman, chiar la studioul din Gaydon, Anglia. Reichman i-a arătat regizorului tot ce are în portofoliu, dar o singură schiță i-a atras acestuia atenția, așa că iat-o acum transpusă în realitate.mașină

La momentul respectiv, era doar o schiță, după cum am spus. Reichman l-a asigurat pe Mendes că va avea mașina. „În momentul acela, majoritatea celor din echipa mea s-au așezat pe podea, iar oamenii și-au luat deznădăjduiți capetele în mâini, întrebându-se ce a fost în capul meu când am acceptat”, povestește Reichman.

Și totuși, au reușit să creeze o operă de artă pe patru roți, pe care, din păcate, nu o va avea nimeni în afară de James Bond. Vor fi doar 10 exemplare și fiecare mașină este croită după scena în care joacă. Creatorii mașinii au vrut ca aceasta să fie imprevizibilă, să surprindă publicul.

Totuși, Aston Martin DB10 este mesagerul care vestește viitoarele mașini care vor ajunge pe piață. Postura acestuia asemănătoare cu cea a lui One-77, un concept anterior. Sub capotă, mașina ascunde un motor de 4.7 litri V8 care dezvoltă 420 de cai putere. Reichman spune că echipa și-a dorit ceva simplu, dar „obraznic și amenințător”, așa că au folosit faruri cu tehnologie LED.

Interiorul este un mix între analog și digital în ceea ce privește controalele, are șase viteze și trei pedale. Fiind o mașină care nu va fi produsă la scară largă, DB10 nu a trebuit să îndure teste de rezistență la coliziuni sau să îndeplinească standarde de eficiență a combustibilului, dar a trebuit să fie făcut astfel încât să facă față cascadoriilor. În plus, trebuie să atingă 60 mps în mai puțin de cinci secunde, să ajungă la viteze cu trei cifre și să „supraviețuiască” câtorva sărituri.

Chiar dacă noi, oamenii de rând, nu vom avea mașina aceasta în mod particular, brandul își actualizează în sfârșit arhitectura și renunță la scheletul care i-a consacrat produsele încă din 2001. Reichman nu a dat detalii, dar probabil că viitoarele mașini vor fi la fel de frumoase, proporționate și high-tech.