Apple te penalizează dacă îți ceri înapoi, de multe ori, banii cheltuiți pe aplicații

de: Alexandru Puiu
15 01. 2015

Pentru că s-au găsit mai multe persoane care să profite de , Apple a introdus un sistem de penalizare.

În urmă cu câteva săptămâni anunţam că în Europa cei de la Apple au fost obligaţi să introducă o perioadă de două săptămâni în care, cei care au cumpărat din greşeală o aplicaţie sau care au fost dezamăgiţi de achiziţie ar fi putut să-şi recupereze investiţia din doar câteva click-uri. Trecând peste aspectul legal al problemei, oficialii din Cupertino au făcut un gest drăguţ.

Problema? Tot timpul când cineva vrea să implementeze un sistem bazat de decenţă şi bun simţ, se găseşte cineva care încearcă să abuzeze de el. Ca urmare, s-au trezit mai mulţi indivizi care au folosit sistemul de recuperare al banilor ca pe un mod prin care să-şi instaleze un număr fabulos de aplicaţii pe iDevice-uri fără să plătească. Din acest motiv, oficialii companiei americane tocmai au implementat un al doilea sistem prin care să restricţioneze abuzul acestei funcţii.

Astfel, veţi putea cere banii înapoi pe câteva aplicaţii într-o perioadă foarte scurtă, dar când veţi depăşi o limită pe care momentan nu o cunoaştem, veţi întâmpina mesajul de mai sus la achiziţia oricărei aplicaţii noi. „Accept faptul că, dacă descarc această aplicaţie, în 14 zile de la achiziţie nu voi mai avea posibilitatea să cer returnarea banilor“, se arată în mesajul prezentat utilizatorilor. Astfel, subit, fiecare achiziţie devine permanentă.

Deşi mesajul pe care îl veţi întâmpina când veţi cumpăra aplicaţii, după ce aţi abuzat de sistemul de recuperare al banilor, este destul de agresiv, mi se pare foarte concludent. Cei de la şi s-ar putea să aveţi mai mult de pierdut decât credeţi din introducerea ID-ului vostru pe o listă neagră.