Apple Music e lansat oficial și există un singur motiv pentru care va avea un succes imens
Apple Music a fost anunțat la WWDC 2015 și acum, cu versiunea iOS 8.4, a ajuns pe telefoane și tablete. Este un serviciu de music streaming ca altele de dinaintea sa și promite, pe lângă… muzică, și o interacțiune mai bună cu artiștii tăi preferați.
Apple Music vine pe o piață aglomerată, dar ca multe dintre produsele sale și dintre serviciile sale există un fundament foarte mare pe care să se stabilizeze. Sunt sute de milioane de dispozitive Apple în lume, iar Apple Music îți dă acces via Internet la o colecție generoasă de muzică, totul contra unui abonament lunar.
Nu-i nimic nou în strategia Apple, ba chiar este un serviciu fix ca toate celelalte, doar interfața este alta, compania care l-a creat este alta și cuvintele de promovare sunt altele. Odată cu iOS 8.4, oamenii vor avea acces la Apple Music timp de trei luni gratuit. Apoi, se trece la un abonament de 10 dolari pe lună.
Costul pe lună este același cu cel practicat de Google Play Music, Spotify, Rdio, Tidal și Rhapsody. În România și Europa avem Zonga, care are parteneriat cu Vodafone pe anumite abonamente RED, la un abonament de puțin peste trei dolari, și Deezer la un cost de aproape opt dolari pe lună.
[related]
Vlad Andriescu a testat deja Apple Music și a scris pe „Adevărul” despre serviciu. Am colaborat la realizare videoclipului de mai jos, iar impresiile sunt ale lui. Utilizează Apple Music de aproape 24 de ore și se declară încântat de muzica românească disponibilă, dar și de calitatea audio.
Cum este în universul muzicii Apple
„Apple Music nu are grad de comparaţie pentru mine, deoarece nu sunt utilizator de Spotify, iar acela e serviciul care contează cu adevărat. Am mai folosit Zonga şi Deezer, dar nu am plătit niciodată pentru ele. Apple Music m-a făcut pentru câteva momente să mă întreb dacă nu ar fi interesant să plătesc. Apoi mi-am dat seama că lucrurile nu stau chiar aşa.
În primul rând, avantajul Apple Music e că are o bibliotecă impresionantă de melodii. Am găsit aproape tot ce am vrut, deşi biblioteca de manele, de exemplu, care va conta pentru mulţi utilizatori de iPhone nu este atât de dezvoltată, iar în Deezer sau Zonga ai mai multe alternative”, scrie Vlad despre Apple Music.
Când vine vorba de salvarea offline a melodiilor, se poate face asta, doar că rămâi fără spațiu de stocare. Acestea sunt păstrate în iCloud, într-un cache la care n-ai acces ca să păstrezi mucia local. „Pentru că Apple ştie să facă bani din orice, acum iCloud-ul meu este aglomerat de backup-uri şi poze. Evident, pot începe să le şterg, dar procesul e complicat şi nu-mi va elibera foarte mult spaţiu. În schimb, pot alege să plătesc pentru mai mult spaţiu de stocare, ceea ce înseamnă că [va crește costul lunar]”, mai spune acesta.
„Un alt avantaj care mi-a plăcut, dar pe care-l au cei cu acces la Spotify, e faptul că mi-a făcut şi playlist-uri pentru sport, de exemplu sau pentru momentele când mă duc la sală. Melodiile sunt bine alese, iar curatorii Apple au făcut o treabă foarte bună”, explică Vlad. Într-adevăr, Spotify are asta, la fel și Zonga, și Deezer. Oamenii care fac acele playlist-uri fac o treabă bună și se vede diferența între algoritm și om.
Eu sunt utilizator de Zonga de aproape doi ani, iar meniul cu recomandări, genuri și playlist-uri pentru anumite momente este o idee foarte bună. Te face să alegi să asculți și altceva decât ceea ce ai tu în listă și în preferințe.
Apple a cheltuit câteva miliarde pe Beats și s-a dovedit că mișcarea era pentru a crea Apple Music pe „mormântul” Beats Music. „Şi, peste toate, mai e şi Beats 1, un post de radio gratuit, disponibil 24 de ore din 24, pentru toată lumea. Am ascultat şi selecţia e foarte modernă, dar pentru un fan al BBC Radio 6 Music sau BBC Radio 1, nu văd un avantaj. Cu toate astea, ca român, îmi place că Apple Music e disponibil full aici, la noi şi că putem simţi ce înseamnă un serviciu cu o bibliotecă de piese extraordinar de mare. Şi, până la urmă, acest lucru e cel mai important”, mai spune Vlad despre Apple Music în articolul său.
Apple Music va avea succes tocmai pentru că vine pe o modă deja stabilită de alții și vine pe milioane de dispozitive. Nu-i mai scump, nu-i mai ieftin, dar are o experiență foarte mare cu iTunes. Vorbim despre un deceniu de muzică, de ales piese și de vândut conținut digital. Apple știe să vândă. Mai mult, echipa din spatele Beats va fi acolo să dezvolte și mai mult produsul. Problema companiilor de până acum nu e că Apple concurează cu ei, ci că Apple are deja întâietate pe dispozitivele sale. Iar asta înseamnă deja un handicap.