Vânzările de PC-uri au scăzut semnificativ în 2013, din nou

de: Radu Neagu
13 01. 2014

Vânzările de PC-uri desktop, au scăzut și în 2013, semnificativ față de anul trecut, în special în perioada sărbătorilor, conform unui raport Gartner. 

Nu este un lucru neașteptat, însă modul în care vânzările de PC-uri continuă să scadă este destul de îngrijorător pentru companii. Motivul este desigur aprecierea din ce în ce mai mare a deispozitivelor mobile, sau a notebook-urilor, care au devnit o necesitate pentru consumatorul de rând. Totuși, scăderea este semnificativă, anul trecut, în 2013, fiind vândute aproximativ 316 milioane de PC-uri, în comparație cu cifra pentru 2012, de aproximativ 350 milioane de unități. Până acum, scăderea în ceea ce privește vânzările de PC-uri era de aproximativ 4 procente de la an la an, în 2013 aceasta ajungând la aproape 10 procente.

Prima scădere a acestui segment a fost înregistrată în 2011, în momentul în care au avut loc transformări vitale a modului în care comunicăm, iar internetula  avut cea mai mare creștere în rata de adopție, de până atunci. Un al doilea moment critic pentru industria PC-urilor a fost în 2012, când tabletele și smartphone-urile au fost considerate cele mai importante dispozitive. Valoarea de aproximativ 316 milioane de PC-uri vândute a fost înregistrată și în 2009, însă a tunci a fost desigur vina crizei economice.

Cert este că anul acesta se anunță a fi un an foarte greu pentru producătorii de componente și de PC-uri, având în vedere că cifra de vânzări așteptată în rapoartele de final de an, este mai mică decât cea din 2013. PC-urile desktop nu au murit, așa cum încearcă să forțeze nota multe dintre site-urile din industrie. Acest segment se reprofilează către utilizatorii profesioniști și atât.