Stefan Sommer ne vorbește despre monitoarele Philips

de: Radu Neagu
12 09. 2014

Am avut ocazia în cadrul târgului de tehnologie de la Berlin, IFA 2014, să vorbim puțin cu Stefan Sommer Director Marketing & Business Managment Europe (OBM) at AOC International Europe B.V. / MMD Monitors & Displays B.V. Acesta ne-a răspuns la întrebări, oferindu-ne perspectiva companiei Philips pe segmentul de monitoare și display-uri.

Q: Ce produse noi ați prezentat la IFA 2014?

A: Avem o mulțime de noi produse. Pentru segmentul de gaming de exemplu, am lansat în cadrul IFA 2014, primul nostru monitor ce dispune de tehnologia Nvidia G-Sync, un monitor cu o diagonală de 27 de inci. Acesta este dedicat segmentului de gaming profesional. Monitorul are o frecvență de 144 Hz și timp de răspuns de doar 1 milisecundă. Rezoluția acestuia este de 1920×1080 pixeli.

Pentru segmentul profesional lansăm o serie de noi display-uri, spre exemplu un monitor cu o diagonală tot de 27 inci, cu rezoluție QHD, 2560×1440 pixeli ce suportă spectrul de culori AdobeRGB. Acest model este destinat segmentului profesional de CAD și pentru cei care prelucrează imagini sau clipuri video.

Q: Credeți că tehnologia G-Sync de la Nvidia va rezista mai mult de 1-2 ani, pentru că din câte știu, consorțiul VESA lucrează la un nou standard pentru DisplayPort, care va oferi aceleași performanțe ca soluția de la Nvidia, și va fi gratuit pentru producătorii de monitoare.

A: Sunt de părere că se poate întâmpla orice în viitor. Momentan noi vedem Nvidia G-Sync ca singura și cea mai bună soluție de pe piață, și din acest motiv am ales-o pentru monitorul de gaming profesional.

Q: Aveți disponibile și monitoare 4K/UHD?

A: Da, tocmai am lansat 3 noi monitoare UHD, unul e 28 de inci, unul de 32 inci și chiar unul cu o diagonală de 40 de inci.

Q: Toate aceste modele sunt destinate segmentului profesional?

A: Nu. Cele de 28 și 32 de inci se pot încadra atât în segmentul consumer cât și în cel profesional. Cel de 40 de inci cel mai probabil va fi folosit în segmentul profesional. Aici putem să ne gândim la controlul de trafic sau segmentul de securitate, unde se folosesc deja ecrane de mari dimensiuni, însă au nevoie și de o rezoluție pe măsură pentru a putea afișa mai multe surse de imagine pe un singur display.

Q: Care este principalul element care diferențiază monitoarele Philips de cele ale competiției?

A: În mod sigur inovația pe care o aduc acestea. Se poate vorbi aici de consumul redus de energie al acestor modele cu ajutorul senzorului integrat de luminozitate, care închide monitorul atunci când utilizatorul nu se află în fața acestuia și tehnologia Soft Blue pe care o aducem în acest an, pe anumite modele de monitoare. Aceasta reduce cantitatea de lumină din spectrul de culoare albastru, cel mai dăunător pentru ochi. Toate aceste tehnologii sunt folosite doar pe monitoarele Philips în prezent.

Q: Care este direcția pe care pe care se va insista în viitor, pe segmentul de monitoare și display-uri?

A: Cel mai sigur ne vom axa pe monitoare cu rezoluție mare, QHD, UHD, și asta pentru că vedem o creștere foarte mare în acest segment.

De asemenea inovațiile precum tehnologia Soft Blue, care aduce un plus de ergonomie utilizatorului, lucru pentru care compania noastră este cunoscut, vor fi omniprezente la produsele pe care le oferim.

Q: Cât timp credeți că va dura până când monitoarele cu rezoluții mari vor fi adoptate de către consumatori și vor deveni un standard? Întreb asta pentru că în ultimii 6 ani cel puțin, cele mai comune rezoluții au fost 1920×1080 sau chiar mai puțin.

A: Este o întrebare foarte bună, și răspunsul la aceasta depinde foarte mult de conținutul care va fi livrat pentru aceste monitoare. Privind acest segment acum, conținutul pentru display-urile 4K este limitat. Momentan doar utilizatorii de Mac și cei de Windows 8 pot beneficia de aceste monitoare, acestea fiind singurele sisteme de operare ce permit o scalare corectă a icoanelor și meniurilor pentru monitoare cu rezoluții mari.

Dacă nu poți mări icoanele, meniurile și simbolurile de pe desktop, pe un monitor 4K este destul de greu să lucrezi eficient. Odată ce vom avea și conținutul pregătit va exista și o cerere mai mare din partea consumatorilor.

Din informațiile pe care le avem în acest an, segmentul de monitoare QHD și UHD vor reprezenta aproximativ 6 procente din totalul de display-uri. Estimăm că acest procent va crește la 30% în cursul anului viitor, unde 23% vor fi monitoarele QHD (2560×1440 pixeli) și doar 7% monitoarele UHD/4K.

Q: Vorbind încă de conținut, știm că acum, majoritatea filmelor sunt filmate în format 4K, cât timp credeți că va fi necesar pentru ca utilizatorul să beneficieze de filmul la această rezoluție, pe care să îl poată viziona acasă, la 2-3 luni după apariția acestuia la cinematograf. Un exemplu este discul Blu-Ray care apare la 3 luni după ecranizarea filmelor la cinema.

A: Nu aș putea să estimez acest lucru. Pot doar să spun că tocmai am auzit că una dintre cele mai mari companii de streaming va lansa un canal la rezoluție 4K, vorbim de Netflix. Dacă aceștia sunt primii, sperăm doar că și ceilalți operatori de Video On Demand vor lansa și ei servicii similare, și vor grăbi acest proces de adopție. Doar aceste elemente sunt singurele responsabile pentru timpul de adopție.