Sony, eșecul și succesul: telefoanele se vând prost, dar excelează cu PlayStation

de: Bogdan Cristea
26 11. 2014

Suma imensă de bani pierdută de Sony în anul 2014 i-a determinat pe aceștia să-și reducă drastic afacerea cu smartphone-uri, orientându-se în același timp asupra consolelor.

Rețeta celor de la Sony în materie de smartphone-uri se pare că nu a fost cea câștigătoare. Două flagship-uri lansate în același an probabil nu ar fi fost o idee atât de rea în situația în care diferențele dintre acestea ar fi fost considerabile. Sony Xperia Z2 a fost unul dintre cele mai bune telefoane de pe piață la momentul la care a fost lansat, dar Z3 vine cu mult prea puține lucruri. Acesta a fost unul dintre principalele motive pentru care vânzările de smartphone-uri Sony au scăzut enorm, iar pentru anul 2014 s-a estimat o pierdere totală de 2 miliarde de dolari exclusiv din această cauză. Astfel, din moment ce business-ul nu s-a dovedit a fi motorul de creștere dorit, japonezii vor lansa mai puține telefoane pe viitor în mai puține regiuni și se vor concentra, de asemenea, pe alte sectoare mai profitabile.

Sony PlayStation va avea prioritate

Unul dintre acestea este cel al consolelor. PlayStation 4 este cea mai vândută consolă din noua generația, întrecând Xbox One chiar și după ce Microsoft lansat o variantă fără Kinect. Nici afacerea cu senzori nu va fi ignorată, aici fiind pronosticată în același timp o creștere de până la 70% pe viitor. Senzorii acestora sunt extrem de populari pe piață, Sony având atât clienți mari precum Apple, Xiaomi sau Oppo, cât și unii mai puțin cunoscuți.

O altă companie care s-a confruntat cu astfel de probleme a fost Samsung. Încercând să micșoreze într-o oarecare măsură pierderile pentru anul următor, oficialii companiei au confirmat deja că vor lansa cu 30% mai puţine telefoane în 2015. Această informație a ajuns prima oară online prin cei de la Wall Street Journal sub formă de zvon. Nu a durat însă mult până când Robert Yi, responsabil de relațiile cu investitorii în cadrul Samsung, a reiterat aceeași idee într-o prezentare desfășurată zilele trecute la New York. „Vom micșora numărul de modele lansate în 2015 cu aproximativ 25-30%“, a spus acesta. Puteți citi mai multe despre cei de la Samsung pe Playtech aici.