Samsung își consolidează poziția de lider pe segmentul de SSD-uri

de: Radu Neagu
07 07. 2014

Samsung este de neoprit în creșterea sa pe piața de SSD-uri, iar ultimele cifre pentru anul 2013 confirmă acest lucru.

Studiul pentru producătorii de SSD-uri vine de la Gartner și ilustrează un trend puțin îngrijorător pentru această piață. Samsung a crescut de la 23.2% în 2012, la 28.5% în 2013. Piața se îndreaptă încet către un monopol creat de cinci dintre cei mai mari producători de SSD-uri, aceștia înregistrând o creștere de la 55.4% în 2012, la 65.8% la finalul anului 2013. Intel a înregistrat o scădere de la 14.7% la 13.1%, SanDisk a crescut de două ori mai mult de la 5% la 11.7% în aceeași perioadă de 1 an. Micron a făcut și el progrese cu brand-ul propriu Crucial, de la 3.3% la 6.9% din piață.

Pe de altă parte, Toshiba a înregistrat o scădere semnificativă, însă aici trebuie să ținem cont că este totuși unul dintre cei cinci producători care își pot produce absolut toate componentele necesare unui SSD, de la controller la memorii NAND Flash și firmware. ”Ceilalți producători” sunt cei care au cel mai mult de suferit în această ecuație, pentru că depind de cei 5 pentru componente. Avantajul producției in-house a tuturor componentelor este că se poate conta pe un lanț de aprovizionare controlat, și desigur costuri mai mici de producție.

Deja există zvonuri că Micron va înceta să livreze memorii NAND Flash către producătorii rivali de SSD-uri în încercarea de a câștiga o cotă de piață și mai mare în viitor.