ProTV face instrucţie pe Facebook pe timpul vostru

de: Alexandru Puiu
01 02. 2014

Crunt dar adevărat, ceea ce am prezis în urmă cu câteva săptămâni că este o miniciună cu veleităţi de s-a dovedit a fi chiar asta.

În urmă cu două săptămâni redactam un vizavi de păcălelile de pe Facebook. În contextul respectiv, încercam să atrag atenţia celor care se grăbesc să dea like pe tot felul de pagini publice cu conţinut indoielnic. Argumentul meu principal se lega de faptul că riscaţi să îmbogăţiţi pe cineva, direct sau indirect, oferindu-i acces la detalii despre profilul vostru de Facebook.

Pagina care mi-a atras atunci atenţia avea o adresă cât se poate de ostentativă facebook.com/stranglikeuri şi o premisă cât se poate de mincinoasă. La prima vedere, înfăţişa povestea unui român care îşi dorea să se însoare, dar consimţământul socrilor era condiţionat de 100.000 de like-uri. Mulţi dintre voi au crezut această idee sau, indiferenţi fiind, au dat like pornind de la enunţul cât se poate de greşit al lui Cabral ,,Da, i-am dat şi eu unul, că-i gratis”.

Câteva săptămâni mai târziu, pagina respectivă nu mai există şi s-a dovedit că nu era decât o campanie pentru promovarea unui nou serial de la ProTV. Ca urmare, în caz că nu era clar, ProTV a fost suficient de eficient în a vă convinge să vă manifestaţi aprecierea virtuală a unei cauze care nu există. Virtual, aţi fost minţiţi. Serialul de comedie, produs de aceeaşi echipă care se ocupă de Las Fierbinţi ar putea să fi reuşit, dar nu ştiu cât de mutl contează.

Problema? Ar putea fi o chestiune subiectivă, din păcate mă simt înşelat. Oare numai prin mijloace subversive se mai poate face marketing în mass-media actuală? Oare chiar nu se putea face de la început o pagină de Facebook normală pentru promovarea unui nou serial TV, însoţită eventual de un trailer bine făcut şi, dacă e cazul, de nişte bannere stradale? Răspunsul la aceste întrebări se pare că este NU. Există însă şi o parte bună, dacă o putem numi aşa. Printr-o singură campanie, cei de la ProTV au reuşit să ne facă şi mai reticenţi la paginile de pe Facebook create în jurul unei cauze, indiferent ca ar fi aceasta.