Alianța vechilor rivali: Apple și IBM vor să câștige și domeniul business

de: Alexandru Puiu
16 07. 2014

Un nou parteneriat între Apple şi speră să sporească semnificativ prezenţa dispozitivelor Apple în mediul corporate.

Apple şi IBM au o istorie tumultoasă. După ce au folosit pentru foarte mult timp în sistemele lor PowerPC, cei de la Apple au făcut tranziţia la arhitectură Intel. O astfel de trecere, care pe cei de la IBM i-a costat probabil în timp câteva miliarde de dolari, putea fără probleme să stea la baza unor probleme ireconciliabile. Se pare însă că nu a fost cazul. Și nu a fost cazul nici după „războiul“ lui Steve Jobs cu IBM din anii ’80.

Un nou parteneriat anunţat zilele trecute între Apple şi IBM vizează aducerea unui număr cât mai mare de iPhone-uri şi iPad-uri în mâinile corporatiştilor. În acest context, IBM a fost de acord să creeze peste 100 de aplicaţii enterprise exclusiv pentru iOS. În acelaşi timp, a promis că va dezvolta noi servicii de cloud computing dedicate exclusiv smartphone-urilor şi tabletelor ieşite din Cupertino. Tot IBM, de acum înainte, va include dispozitive Apple în pachetele sale de soluţii IT complete pe care le comercializează. Deşi nu sunt cunoscute toate detaliile din spatele acestei înţelegeri, Apple nu pare să ofere celor de la IBM decât un nou plan de support specializat pe business.

Dacă e să fim realişti, cei de la IBM nu mai sunt la fel de relevanţi acum, ca în urmă cu 10 sau 20 de ani. Cu toate acestea, înţelegerea descrisă mai sus este extrem de importantă pentru ambele companii. Dispozitivele Apple sunt populare printre cei din acest mediu, iar IBM are experiența corporate. Nu este deloc exclus ca, de acum înainte, într-un domeniu în care BlackBerry şi Microsoft făceau legea, compania condusă de Tim Cook să devină la fel de puternică.